Türkiye, yılın ilk üç ayında 72 ülkeye ve özerk ile serbest bölgelere toplam 2 milyar 814 milyon 245 bin dolar değerinde binek otomobil ihraç etti. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, otomotiv sektörünün ilk çeyrekteki toplam ihracatının yüzde 28,4'ünü oluşturan bu satışlar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,3 azaldı.
En fazla ihracat yapılan ülke Fransa olurken, bu ülkeye yapılan satışlar yüzde 8 düşüşle yaklaşık 493 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti. İkinci sırada ise yüzde 10 artışla 431 milyon dolara çıkan İspanya yer aldı. İtalya ihracatı ise geçen yılın seviyesini koruyarak 339 milyon dolarla üçüncü sırada bulundu. Slovenya"ya yapılan ihracat yüzde 5,9 artışla 236 milyon dolar, Birleşik Krallık'a 224 milyon dolar, Almanya'ya 211 milyon dolar, Polonya"ya ise yüzde 3 artışla 174,8 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti.
Avrupa Birliği ülkeleri, toplam ihracatın büyük bir kısmını oluştururken, Libya ve Estonya"ya da sırasıyla 14,2 milyon ve 4,7 milyon dolar değerinde araç gönderildi. Türkiye'nin ihracatı, Ocak-Mart 2024 döneminde toplamda yaklaşık 3 milyar dolar seviyesine geriledi.
Milliyet