Adana'da 2005 yılında bir parkta otururken kimliği tespit edilemeyen kişiler tarafından kaçırıldığı öne sürülen 3 genç arkadaştan 21 yıldır hiçbir iz bulunamıyor.
Olay, 18 Mayıs 2005 tarihinde saat 21.30 civarında merkez Seyhan ilçesindeki Yeşilevler Parkı'nda yaşandı. İddialara göre, 18 yaşındaki Suat Bebek, arkadaşı 20 yaşındaki Ramazan Sofi ile birlikte parka geldi. Kısa bir süre sonra 22 yaşındaki arkadaşları Emin Saçan da onlara katıldı. Parkta sohbet eden gençlerin yanına plakası tespit edilemeyen bir minibüsle gelen 8 kişi, önce gençlere fiziksel şiddet uyguladı, ardından silah tehdidiyle araca bindirerek götürdü. O tarihten bu yana üç gençten herhangi bir haber alınamadı.
Adalet Bakanı Akın Gürlek'in kayıp kişilerin bulunmasına ilişkin yeni bir çalışma başlatması, ailelerin umutlarını yeniden alevlendirdi.
Oğlu Suat Bebek'ten yıllardır haber alamayan 64 yaşındaki anne Hülya Bebek, çektiği acıyı gözyaşları arasında dile getirdi. Oğlunun kaybolmasının ardından ciddi sağlık sorunlarıyla mücadele ettiğini ifade eden anne Bebek, "10 senedir bu hastalıkla devam ediyorum. Oğlum evden gitti, gündüz yatıyordu. Akşam üzeri çıkıp gitti. Benim kız enişteyle dondurma yemeye gidiyordu, 'Gördünüz mü?' dedim. 'Kahvenin önünde oturuyordu anne' dediler. Ondan sonra bekledim, bekledim gelmediler. Saat gece 11 oldu, 'Oğlum artık gel' dedim. Bir daha haber alamadık, insanlık namına duyan bilen varsa biri bir şey söylesin. Gözümü kaybettim, her şeyimi kaybettim. Gözüme mantar hastalığı geldi, '3 ay ömrün var, beyne doğru gidiyor' dediler. Ama Allah öldürmedi, gözüm gitti" dedi.
Hayatını sürdürmenin son derece güç olduğunu aktaran Bebek, "Ben ölsem ondan iyiydi. Evlat acısı hiçbir şeye benzemiyor. Hiçbir şey yok. Sağ olarak hiç ümidim kalmadı. İyi olsaydı mutlaka beni arar, haber verirdi. Doktora gitsem acaba yolda karşılaşır mıyım? Ben gittiğimde eve gelir mi? Bu hayallerle yaşıyorum" diyerek gözyaşlarına hâkim olamadı.
Ağabey Kadir Bebek (36) ise kardeşinden 21 yıldır hiçbir haber alamadıklarını belirterek yetkililere seslendi. Bebek, "Kardeşim 21 yıl önce kayboldu, her gece onu düşünüyoruz. Yolunu bekliyoruz, kapıyı bekliyoruz, telefonunu bekliyoruz. Hiçbir şekilde bize kimse ulaşmadı. Adalet Bakanlığı'ndan yardım istiyoruz. Bizim kardeşimiz de bulunsun. Telefon bekliyoruz. Bundan bir ay önce emniyet aradı kan tahlili için ama kimse gelmedi. 21 yıldır hiçbir şekilde bilmiyoruz, ölü müdür? Sağ mıdır? Ölüsü de olsa dirisi de olsa biz istiyoruz. Kardeşimizin bize ulaşmasını istiyoruz, yaşıyorsa evine gelsin. Ölüyse de ölüsünü istiyoruz. 21 senedir içimiz yanıyor" diye konuştu.
İHA