Ağrı kesici ilaçların kontrolsüz şekilde kullanımı sağlık için gizli bir tehdit oluşturmaktadır.
Bu konuda Rusyalı gastroenterolog Tatyana Golovçanskaya Gazeta.ru yayınına verdiği röportajda açıklamalarda bulundu.
Doktor, non-steroid antiinflamatuar ilaçlarla uzun süreli kendi kendine tedavinin mide ülseri gibi ciddi hastalıklara yol açabileceğini belirtti. Bu durum, migren, diş ağrısı veya kronik ağrılar için düzenli olarak ağrı kesici (özellikle ibuprofen) kullanan kişilerde gözlemlenmektedir.
"İlk bakışta endişe verici bir şey yoktur: bir hap alırsınız ve ağrı geçer. Ancak zamanla ilaç kullanımı alışkanlığa dönüşebilir ve kişi düzenli olarak kendini ağrı kesicilerle 'desteklemeye' başlar" diye Tatyana Golovçanskaya ifade etti.
Zamanla vücut bu yüklenmeye tepki verir ve sonuçlar mide ülserinden mide-bağırsak kanamalarına kadar ağırlaşabilir. Sorun ilacın kendisinde değil, onun doğru kullanılmamasındadır.
"Her ilacın endikasyonları ve kontrendikasyonlarının yanı sıra, uyulması gereken ciddi bir dozaj rejimi de vardır. Ayrıca akılda tutulması gereken şudur ki, ibuprofen ve parasetamol, yaygın yanlış inanışın aksine, o kadar da zararsız değildir" diye gastroenterolog vurguladı.
Onun ifadelerine göre, kontrolsüz kullanıldığında bu ilaçlar karaciğer üzerinde toksik (zehirleyici) etki gösterebilir. Bu nedenle ağrı kesicilerin kullanımına sorumlu bir şekilde yaklaşmak, kullanılan ilacın türüne, dozuna ve sıklığına dikkat etmek gerekmektedir.
Oxu.Az