Adalet Bakanı Akın Gürlek, "İnşallah 'Terörsüz Türkiye' süreci de oldukça olumlu ilerliyor, meyvelerini toplamak üzereyiz. Bir olacağız, diri olacağız, birliğimiz güçlendikçe konumumuz da güçlenecek." şeklinde konuştu.
Bakanlık görevine atanmasının ardından ilk şehir dışı ziyaretini memleketi Nevşehir'e yapan Gürlek, kentin girişinde protokol üyeleri ve ellerinde çeşitli pankartlar bulunan vatandaşlar tarafından karşılandı.
Bakan Gürlek, kendisini tebrik eden hemşehrilerine yaptığı konuşmada, "Ben buraya bir Adalet Bakanı sıfatıyla değil, bu topraklarda dünyaya gelmiş bir hemşehriniz olarak geldim. Nevşehir insanı her daim yiğittir, vatanına ve milletine bağlıdır, zor zamanlarda devletinin yanında yer almıştır. İnşallah biz de bir olup birlik olacağız. Nevşehir'in meseleleri için el ele çalışacağız. Hepinize hayırlı ramazanlar diliyorum, Allah'a emanet olun. Birliğiniz daim olsun." ifadelerini kullandı.
Nevşehir Hacı Süleyman Köybaşı Külliye Camisi'nde cuma namazını kılan Gürlek, ardından Nevşehir Valiliği'ne geçti.
Valilik Şeref Defteri'ni imzalayan Bakan Gürlek, Vali Ali Fidan, AK Parti Nevşehir milletvekilleri Süleyman Özgün ve Emre Çalışkan ile MHP Grup Başkanvekili ve Nevşehir Milletvekili Filiz Kılıç ile bir süre bir araya geldi.
Görüşmenin akabinde basın mensuplarına açıklamada bulunan Gürlek, doğduğu, büyüdüğü ve her köşesinde hatıraları bulunan güzel memleketinde bulunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Kendisini şehrin girişinde karşılayarak bağırlarına basan hemşehrilerine teşekkürlerini sunan Gürlek, "Buradan kendilerine sevgilerimi, şükranlarımı iletiyorum. 33 yıl sonra bu memleketten bir bakan çıkması bana nasip oldu." dedi.
Gürlek, bakanlık görevini kendisine veren Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a minnettarlığını belirterek, "Doğduğum, büyüdüğüm toprakları hiçbir zaman unutmadım. Nevşehir köklü geçmişe ve güçlü geleneğe sahip bir şehirdir. Nevşehir Kapadokya'nın kalbidir, bu benzersiz coğrafyanın, hoşgörünün ve üretkenliğin şehridir." diye konuştu.
"TÜRKİYE YÜZYILI İÇİN GEREKLİ ADIMLAR İLERLEYEREK ATILIYOR"
Bakan Gürlek, şehrin hakiki anlamda kalkınmasının yalnızca fiziki yatırımlarla değil, adaletin de güçlenmesiyle mümkün olacağının altını çizdi.
Şehre, ilçelere ve belediyelere ihtiyaç duyulan her konuda gerekli adımları atacaklarını belirten Gürlek, şu açıklamalarda bulundu:
"Bu ziyarette Nevşehir'in sorunlarını yakından görüp gözlemlemek amacıyla geldik, gerekli notlarımızı alacağız. Kısa süre içerisinde yalnızca bakanlığımız bünyesinde değil, diğer bakanlıklar nezdinde de yapılması gereken bir girişim varsa bunu gerçekleştireceğiz. Biz bu bölgeye ve ülkemize hizmet etmek için buradayız. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde Türkiye Yüzyılı için gerekli adımlar kararlılıkla atılıyor. Biz de kaldığımız yerden gerek adalet alanında gerekse diğer alanlarda memleketimize hizmet sunmaya talibiz. Nevşehirli hemşehrilerimi turizmde, tarımda, eğitimde ve girişimcilikte inşallah Türkiye'nin öncüleri arasına taşıyacağız. Kapadokya'nın dünya genelindeki marka değerini inşallah çok daha yukarılara çıkaracağız."
"Terörsüz Türkiye" sürecine de değinen Gürlek, "İnşallah Terörsüz Türkiye süreci de oldukça iyi ilerliyor, meyvelerini toplamak üzereyiz. Bir olacağız, diri olacağız, birliğimiz güçlendikçe konumumuz da güçlenecek. Türkiye inşallah daha ileriye gidecek, Nevşehir daha aydınlık günler görecek ve büyüyecek." dedi.
AA