Türkiye Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, katıldığı özel bir televizyon kanalının yayınında gündemdeki gelişmelere dair önemli açıklamalarda bulundu.
Bakan Uraloğlu, Karadeniz'de bir geminin hedef alınarak saldırıya maruz kalmasına ilişkin şu bilgileri paylaştı:
"Rusya'dan ham petrol yükleyerek yola çıkan yabancı bayraklı, sahibi henüz belirlenemeyen ancak Türk firma tarafından işletilen bir geminin gece yarısını geçtikten sonra makine dairesinde patlama meydana geldi. Gemiden acil ana arama kurtarma merkezimize bildirim yapıldı ve kıyı emniyetimiz ile sahil güvenliğimizin ilgili birimlerinin derhal bölgeye sevk edildiğini ifade edebilirim. Makine dairesindeki patlamada özellikle bu bölümün bilinçli olarak hedef alındığını değerlendiriyoruz. Saldırının bir insansız deniz aracı vasıtasıyla gerçekleştirilmiş olabileceğini öngörüyoruz. Söz konusu olan bir dron saldırısı değil. Teknik ekiplerimiz olay mahalline sevk edildi. Önümüzdeki saatlerde gerekli tespitler yapılacak. Ardından biz de daha kesin bir açıklama ortaya koyacağız; ancak bunun dış kaynaklı bir patlama olduğu açık. Geminin tamamen işlevsiz hale getirilmesi amacıyla kasıtlı biçimde yapılmış bir eylem."
"Gemide bulunan 27 Türk personelde yaralanma yok"
Saldırının Rusya-Ukrayna savaşıyla bağlantılı olup olmadığına dair ise şu değerlendirmeleri yaptı:
"Şu an itibarıyla bakıldığında potansiyel olarak böyle bir ihtimal göze çarpıyor. Ham petrol taşıyan bir gemi söz konusu, kuru yük gemisi değil. Bu nedenle söz konusu riskin oldukça yüksek olduğunu belirtebiliriz. Gemi ham petrol taşımakta. Bununla birlikte mürettebatın tamamı Türk vatandaşlarından oluşuyor. Gemide 27 personelimiz bulunuyor. Hiçbirinde sağlık sorunu ya da yaralanma mevcut değil. Biz olay yerine gerekli tüm unsurları yönlendirdik ve süreci yakından takip ediyoruz."
TRT Haber