Türkiye Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, deniz ekosistemini korumaya yönelik yeni adım attı.
Oxu.Az'ın haberine göre, Bakanlık, Mapa ve Şamandıra Sistemi ile hem deniz çayırlarının korunacağını hem de yoğun deniz trafiğinin düzenleneceğini açıkladı.
Bakanlığın resmi sosyal medya hesabından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Doğup kök salacak, büyüyüp denize nefes olacak. Mapa ve Şamandıra Sistemi ile deniz çayırları korunacak, ekosistem dengesi sağlanacak. Tekne bağlama düzeniyle çevreye zarar veren uygulamalar sona erecek. Yoğun deniz trafiği kontrol altına alınarak koylar daha yaşanabilir hale getirilecek. Deniz turizmi sürdürülebilir bir yapıya kavuşacak. Bugün koruduğumuz her nefes, yarının temiz dünyası olacak."
Doğup kök salacak, büyüyüp denize nefes olacak.🌊
— T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Dğş. Bakanlığı (@csbgovtr) August 20, 2025
Mapa ve Şamandıra Sistemi ile;
📌Deniz çayırları korunacak, ekosistem dengesi sağlanacak.
📌Tekne bağlama düzeni sağlanarak çevreye zarar veren uygulamalar sona erecek.
📌Yoğun deniz trafiği düzenlenerek koylar daha… pic.twitter.com/MGCcG4Wwn7