"İlerleyen dönemde Kuzey Kıbrıs'ta da Azerbaycanlı ressamların eserlerinin sergilenmesi planlanıyor."
Oxu.Az'a açıklamalarda bulunan Azerbaycan Milli Meclisi Azerbaycan-Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Parlamentlerarası İlişkiler Çalışma Grubu Başkanı Cavanşir Feyziyev, bugün düzenlenen "Kardeşliğimiz Ebedidir" temalı resim sergisinin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne ithaf edildiğini belirtti. Feyziyev, sergide hem profesyonel hem de amatör ressamların eserlerinin yer aldığını vurgulayarak, Azerbaycan'da Kuzey Kıbrıs'a özel olarak adanmış bir serginin düzenlenmesinin, bu ülkeye yönelik ilginin giderek arttığının açık bir göstergesi olduğunu söyledi.
Kültür alanında faaliyet gösteren diğer sanatçılar gibi ressamların da Kuzey Kıbrıs'a özel bir ilgi duyduğunu ifade eden Feyziyev, Azerbaycanlı ressamların zaman zaman Kuzey Kıbrıs'a seyahat ederek orada çalışmalar yaptıklarını kaydetti. Sergide yer alan eserlerin, Azerbaycanlı sanatçıların Kuzey Kıbrıs'a dair izlenim ve bakış açılarını yansıttığını dile getirdi.
Bu serginin, Azerbaycan kamuoyuna ve sanatseverlere Kuzey Kıbrıs'ı daha yakından tanıtma imkanı sunduğunu belirten Feyziyev, etkinliğin iki ülke arasındaki kültürel bağların güçlenmesine katkı sağladığını ve aynı zamanda Kuzey Kıbrıs'ın turizm potansiyelinin tanıtımı açısından da önemli olduğunu ifade etti.
Karşılıklı kültürel etkileşimin önemine dikkat çeken Feyziyev, ilerleyen dönemde Kuzey Kıbrıs"ta da Azerbaycanlı ressamların eserlerinin sergilenmesinin planlandığını ve bu yönde çalışmaların sürdürüldüğünü açıkladı. Feyziyev, söz konusu serginin gelecekte Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde de düzenlenmesinin hedeflendiğini sözlerine ekledi.
Töhfe Samet