Türkiye Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, asrın felaketinin yaralarını sarmak üzere depremden etkilenen 11 ildeki yeniden imar ve inşa çalışmalarına ilişkin çarpıcı rakamları kamuoyuyla paylaştı.
Oxu.Az'ın haberine göre, Bakan Kurum, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, 174 ayrı bölgede, 3.481 şantiyede ve yaklaşık 200 bin personelin gece gündüz demeden 7/24 esasına dayalı çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğünü vurguladı.
Bakanlığın en güncel verilerine göre 15 Kasım 2025 itibarıyla deprem bölgesinde teslim edilen konut ve iş yeri sayısının 350 bin 178'e ulaştığı belirtildi. Yıl sonuna kadar bu rakamın daha da artarak 452 bin 983'e çıkarılması planlanıyor.
İllerde teslimatlar sürüyor
Hatay, Kahramanmaraş, Malatya, Adıyaman ve Gaziantep başta olmak üzere tüm deprem bölgelerinde hem şehir içi hem de kırsal yerleşimlerde teslimatlar hızla devam ediyor.
Hatay'da 98 bin 74,
Kahramanmaraş'ta 51 bin 875,
Malatya'da 68 bin 293,
Gaziantep'te 29 bin 433,
Adıyaman'da 38 bin 533 konut ve iş yeri hak sahiplerine teslim edildi.
En yüksek teslimat rakamı ise 12 bin 326 bağımsız birimin verildiği Elazığ ve 16 bin 319 birimin tamamlandığı Diyarbakır oldu.
2025 sonunda hedef: 452 bin 983 birim
Proje kapsamında şehir merkezlerinde inşa edilen modern konutların yanı sıra köy evlerinin yapımı da aralıksız sürüyor. Birçok ilde hem çağdaş konutlar hem de yöresel mimariyle özenle tasarlanan kırsal evler planlanan etaplar halinde afetzede vatandaşlara teslim ediliyor.
Bakanlık, çalışmaların planlandığı şekilde kararlılıkla ilerlediğini ve 2025 yılı sonunda toplam 452 bin 983 konut ve iş yerinin eksiksiz tamamlanarak afetzedelere teslim edileceğini bildirdi.
Asrın İnşası’nda 3️⃣5️⃣0️⃣.0️⃣0️⃣0️⃣ tamam.
— Murat KURUM (@murat_kurum) November 17, 2025
11 ilimizde mutlu sona çok az kaldı.
İşte deprem bölgesindeki son durum 👇🏻#MemleketAşkıyla pic.twitter.com/TJFzyVKsIO