Türkiye Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Milli Emlak Genel Müdürlüğü'nde yaşanan siber güvenlik olayına ilişkin önemli açıklama yaptı.
Oxu.Az'ın Sabah'tan aktardığı habere göre, Bakanlık sistemine sahte kimlikle giriş yapılmaya çalışıldığı iddialarını doğrulayan açıklamada, bir daire başkanının dikkati sayesinde sızma girişiminin başarısız kaldığı vurgulandı. Olayın fark edilmesiyle birlikte e-imzanın hemen iptal edildiği ve siber saldırganların sistemde herhangi bir işlem yapamadan engellendiği belirtildi. Saldırganların IP adresleri tespit edilerek haklarında adli işlem başlatıldığı da kamuoyuna duyuruldu.
Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan kapsamlı basın açıklamasında şu kritik bilgiler paylaşıldı:
"Kamuoyuna yansıyan Milli Emlak Genel Müdürlüğü'nde sahte kimlikle sisteme giriş yapıldığı iddiaları üzerine açıklama ihtiyacı doğmuştur. Milli Emlak Genel Müdürlüğü Genel Satış Daire Başkanı bilgisi dışında e-devlet hesabına elektronik imza ile giriş yapıldığını öğrenmesi üzerine Ankara Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü'ne ve Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'na giderek şikayetçi olmuştur.
Aynı gün adına düzenlenen e-imzayı iptal ettirmiş ve durumu Bakanlığımız Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı'na bildirmiştir. Bakanlık konu ile ilgili ivedi olarak araştırma başlatmıştır. Yapılan araştırma sonucunda; Genel Satış Daire Başkanı'nın kısa sürede adına düzenlenen e-imzadan haberdar olup e-imzayı iptal ettirmesi sonucunda e-imza kullanılarak herhangi bir işlem gerçekleştirilmediği tespit edilmiştir.
E-imzayı üretenler ve e-imza ile Bakanlığımız belgenet sistemine bağlanmaya çalışan kişiler IP adreslerinden tespit edilmiştir. Bu kişiler hakkında işlem yapılmak üzere 25/06/2025 tarihinde Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunulmuştur. Kamuoyuna saygıyla duyurulur."
