Ağrı'da doğum günü pastası yedikten sonra fenalaşarak hayatını kaybeden 25 yaşındaki Remziye Horuz davasında önemli gelişme yaşandı. Aile, sanıklar hakkında şikayetlerinden vazgeçti. Pastane sahibi ve iki çalışan ise adli kontrol şartıyla tahliye edildi.
Ağrı 4. Asliye Ceza Mahkemesinde görülen duruşmada, sanık avukatları katıldı. Tutuklu sanıklar Fatih Y., Ferzende Y. ve Yakup A., SEGBİS aracılığıyla duruşmaya katılırken, müşteki avukatı da Şanlıurfa'dan bağlantı sağladı.
Sanıklar, suçsuz olduklarını belirterek tahliye ve beraat talebinde bulundu. Ölen Horuz'un yakınları ise sanıklar hakkında şikayetlerinden vazgeçti. Mahkeme, tutuklu sanıkların imza yükümlülüğü ve yurt dışı çıkış yasağıyla adli kontrol şartıyla tahliyesine karar verdi.
Olay, 2 Aralık 2022 tarihinde gerçekleşti. Horuz ve arkadaşları S.Y. ile B.D., alerji nedeniyle yumurta içermeyen pasta siparişi verdi. Doğum günü kutlamasında pasta yedikten sonra fenalaşan Horuz, hastaneye kaldırıldı ve tüm müdahalelere rağmen 22 Aralık'ta yaşamını yitirdi.
Ağrı Cumhuriyet Başsavcılığı, pastane sahibi Yakup A. (42) ve çalışanlar Fatih Y. (33) ile Ferzende Y. (40) hakkında "bilinçli taksirle ölüme neden olma" suçundan 9 yıla kadar hapis cezası talep etti.
Bu gelişmeler, olayın ardından yaşanan hukuki sürecin önemli bir aşamasını temsil ediyor.
Türkiye Gazetesi