Afyonkarahisar'ın Emirdağ Belediyesi, Türkiye'de örnek teşkil edecek bir uygulamaya imza atarak, belediye işçilerinin gelecek yıl doğacak dördüncü ve sonraki çocuklarının her biri için 500 bin lira doğum yardımı yapacağını duyurdu.
Oxu.Az'ın AA'dan aktardığı habere göre, Emirdağ Belediye Başkanı Serkan Koyuncu ile Hizmet-İş Sendikası Afyonkarahisar Şube Başkanı Kemal Erkuş, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olacak bu önemli teşvik için ek protokolü törenle imzaladı.
Koyuncu, törende yaptığı konuşmada, Hizmet-İş Sendikası ile imzalanan ek protokolün belediyede çalışan tüm işçilere hayırlı olmasını diledi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş'ın "Aile Yılı" kapsamındaki çalışmalarını son derece önemsediklerini vurgulayan Koyuncu, şunları kaydetti:
"Nüfusumuz azalıyor ve buna biz idarecilerin müdahale etmesi gerekiyor. Belediyemizde çalışan işçilerimizin dördüncü ve sonraki dünyaya gelecek her bir çocuğu için 500 bin lira doğum yardımı vereceğiz. Türkiye'de bunu hayata geçiren belediye olmanın onur ve gururunu yaşıyoruz."
Hizmet-İş Sendikası Afyonkarahisar Şube Başkanı Kemal Erkuş da konuşmasında, Emirdağ Belediyesi ile Türkiye'ye örnek gösterilecek bir protokole imza attıklarını büyük bir memnuniyetle dile getirdi.
Belediye işçilerinin alacağı bu önemli doğum yardımının diğer belediyelere de örnek olmasını temenni eden Erkuş, "Belediye Başkanı Serkan Koyuncu, taşın altına elini koydu. Çok güzel bir sözleşme imzaladık. Kendisine teşekkür ediyoruz." ifadesini kullandı.
