Ermenistan'da liselerin müfredatına Türkçenin seçmeli ders olarak dahil edilmesiyle birlikte ülke genelinde Türkçeye yönelik ilgi gözle görülür şekilde yükseliyor.
Oxu.Az'ın AA'dan aktardığı habere göre, Ermenistan Eğitim, Bilim, Kültür ve Spor Bakanlığı verilerince, ülke çapında yaklaşık 400 okul komşu ülkelerin dillerinin seçmeli ders olarak müfredata alınması için resmi başvuruda bulundu. Dikkat çekici olan nokta ise başvuru yapan okulların büyük çoğunluğunun özellikle Türkçe dersini tercih etmesi.
Ancak Türkçe öğretmeni sayısının sınırlı olması nedeniyle başvuruların tamamı hemen hayata geçirilemiyor.
Öğretmen kapasitesinin artırılması halinde kısa vadede daha fazla okulda Türkçe eğitimi başlayabilecek.
Halen yaklaşık 10 okulda birkaç yıldır Türkçe seçmeli ders olarak okutuluyor. Yetkililer, ilginin artması ve öğretmen açığının giderilmesiyle gelecek yıllarda bu sayının kademeli olarak yükseleceğini öngörüyor.
Ermenistan Eğitim, Bilim, Kültür ve Spor Bakanı Janna Andreasyan, daha önce yaptığı açıklamada bazı okullarda Türkçe, Farsça, Azerbaycanca ve Gürcüce gibi bölge dillerinin öğretildiğini belirterek "En büyük ilgi Türk diline yönelmiş durumda." ifadesini kullanmıştı.
Andreasyan ayrıca, Türkçe öğretmeni eksiğine dikkati çekerek, mevcut şartlar nedeniyle okulların taleplerini tam olarak karşılayamadıklarını kaydetmişti.