Gaziantep'te doktor öğretim üyesi kadrosuna atanamayan bir öğretim görevlisinin, aralarında dekan ve doçentlerin de bulunduğu meslektaşlarını hedef aldığı öne sürüldü. 7 üniversite mezunu olduğu belirtilen "dahi" dolandırıcının sahte çek ve senetlerle 521 milyon liralık vurgun yaptığı iddia edildi.
Gaziantep Üniversitesi Oğuzeli Meslek Yüksekokulu'nda görev yapan öğretim görevlisi Mehmet Ali Y., akademik kariyerinde yükselmek için Doktor Öğretim Üyesi kadrosuna başvurdu.
Ancak bu başvurudan olumlu sonuç alamayan Mehmet Ali Y.'nin, iddialara göre bu durumu kişisel bir hesaplaşmaya dönüştürerek akademisyenleri ve esnafı hedef alan büyük çaplı bir dolandırıcılık ağı kurduğu ileri sürüldü.
Gaziantep İl Emniyet Müdürlüğü Dolandırıcılık Büro Amirliği ekiplerinin yaklaşık 3 ay süren teknik ve fiziki takibi sonucunda, şüphelinin sıradan bir dolandırıcı olmadığı ortaya çıktı.
7 farklı üniversiteden mezun olduğu ve 8'incisinde eğitimini sürdürdüğü belirtilen şüphelinin, mağdurlara imzalattığı senetlerde imza ile metin arasında kasıtlı boşluklar bıraktığı tespit edildi. Ayrıca borçlu ve alacaklı tarafları birbirini tanımayan kişilerden seçerek izini gizlemeye çalıştığı belirlendi.
Gaziantep Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde düzenlenen operasyon kapsamında, aralarında bir fakülte dekanı (profesör) ve 3 doçentin de bulunduğu toplam 7 kişinin 521 milyon TL dolandırıldığı ortaya çıktı.
Şüphelilerin adreslerinde yapılan aramalarda ise dikkat çeken materyaller ele geçirildi:
Çok sayıda sahte çek ve senet,
Kağıt kesme makineleri ve tarayıcı cihazlar,
Evrak incelemede kullanılan mercekler ve dijital teleskoplar.
Olayın büyüklüğü üzerine Adalet Bakanlığı ve Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından kapsamlı inceleme başlatıldı.
İcra takibine konulan çek ve senetler için hızlı şekilde itiraz süreçleri başlatılırken, emniyetteki işlemleri tamamlanan Mehmet Ali Y. ile birlikte 11 şüpheli sağlık kontrollerinin ardından adliyeye sevk edildi.
İHA