Türkiye'nin Haber Global televizyon kanalında yayımlanan programda, 13. Küresel Bakü Forumu'nun ikinci gününe ilişkin video paylaşıldı. Forum yoğun oturumlarla devam ediyor.
İkinci günün ilk oturumunun konusu çevre oldu ve Türkiye'den Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum konuşmacı olarak yer aldı. Kurum, enerji güvenliği ve ülkelerin kendi enerji ihtiyacını karşılayabilme kapasitesinin önemine dikkat çekti. Ayrıca, Temmuz ayında Antalya'da düzenlenecek ve Türkiye'nin başkanlık edeceği Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı COP 31'e ilişkin olarak, Azerbaycan'ın COP 29'daki başarılı yönetimini örnek göstererek, COP 31'i daha ileri taşımayı hedeflediklerini belirtti.
Türk Devletleri Teşkilatı Aksakallılar Konseyi Başkanı Binali Yıldırım da forumda konuştu. Yıldırım, dünyanın çeşitli bölgelerindeki çatışmalarda Birleşmiş Milletler'in yetersiz kaldığını vurguladı ve kurumun reform ihtiyacına dikkat çekti.
Küresel Bakü Forumu, dünya gündemindeki konuları görüşmeye devam ediyor.