"ABD ve İran nükleer meselesinde taviz vermeye hazır. Washington, Tahran'ın uranyum zenginleştirmesini tamamen durdurması talebinden vazgeçebilir."
Bunu Financial Times yayınına verdiği röportajda Türkiye'nin Dışişleri Bakanı Hakan Fidan söyledi:
"Olumlu yön şu ki, ABD tarafı İran'da uranyum zenginleştirmesine açıkça belirlenmiş limitler dahilinde izin vermeye hazır görünüyor. İran yönetiminde de şimdi karşı tarafla anlaşmaya varmaları gerektiğini anlıyorlar. ABD, İslam Cumhuriyeti'nin kendi limitlerinin varlığını anlıyor," diye Türk diplomat belirtti.
Hatırlatalım ki, 2025 yılı 29 Aralık'ta Tahran'da İran riyalinin keskin düşüşü nedeniyle tüccarların protesto eylemleri başladı. Bir gün sonra protestolara öğrenciler de katıldı. Hoşnutsuzluklar kısa sürede İran'ın çoğu büyük şehrine yayıldı. 2026 yılı 2 Ocak'ta durum daha da gerginleşti - şehir sokaklarında kimliği belirsiz silahlı gruplar ortaya çıktı. Protestocularla kolluk kuvvetleri arasında silahlı çatışma vakaları arttı.
Olayların zirvesi 8 Ocak akşamına denk geldi, bu sırada en az 12 sivil vatandaş, bunların arasında bir çocuk hayatını kaybetti. Yetkililer 25 kolluk mensubunun hayatını kaybettiğini bildirdi. Tahran Belediye Başkanı Alireza Zakani, göstericilerin başkentte 25 camiyi yaktığını, 26 banka, üç sağlık merkezine, 10 devlet kuruluşuna, 48 itfaiye aracına, 42 otobüs ve ambulansa, ayrıca 24 konuta zarar verdiklerini söyledi. İran yönetimi olaylara karışanları terörist olarak nitelendirdi ve olayların organizasyonunda İsrail ve ABD'yi suçladı.