İstanbul'da toplu taşımanın önemli bir parçası olan özel halk otobüsleri, ödemelerini alamadıkları gerekçesiyle 22 Mayıs'tan itibaren sefere çıkmayacaklarını duyurdu.
Oxu.Az'ın Haber Global'dan aktardığı habere göre, İstanbul Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası Başkanı Göksel Ovacık, maddi çıkmazın dayanılmaz bir noktaya ulaştığını belirtti.
Ovacık yaptığı açıklamada, İBB tarafından verilen ödeme taahhütlerinin yerine getirilmediğini belirterek, "Ayın 15'inde 500 milyon TL ödeneceği söylendi ancak bu ödeme yapılmadı. Artık hem yakıt alamıyoruz hem de personel maaşlarını ödeyemiyoruz. Nisan ayındaki sınırlı ödeme ile bu iş yürümüyor" dedi.
Göksel Ovacık, 22 Mayıs Perşembe günü itibarıyla yaklaşık 3 bin 41 halk otobüsünün sefere çıkamayacağını belirtti. "İstanbul halkının mağduriyet yaşamasını istemiyoruz ama mevcut şartlar bizi bu kararı almaya zorladı. Bu bizim tercihimizi değil, mecburiyetimizi gösteriyor" diye konuştu.
Yetkililerle yapılan görüşmelerin sonuçsuz kaldığını ifade eden Ovacık, "Belediyeden ödeme geldiği takdirde süreci yeniden değerlendirebiliriz. Ancak şu an için elimiz kolumuz bağlı. Belediyenin bu duruma nasıl yaklaşacağı, bundan sonraki adımlarımızı belirleyecek" ifadelerini kullandı.