İzmir'in Gaziemir ilçesinde yaşayan iki çocuklu Avcı ailesi, kiracı oldukları evden çıkarılınca ormanda yaşamaya başladı.
Oxu.Az'ın İHA'dan aktardığı habere göre, yedi yıl önce evsizlik nedeniyle bir televizyon programına katılarak yardım alan Aydoğan ve Nazmiye Avcı çifti, bu kez yeniden aynı çaresizliği yaşıyor.
İddiaya göre, evdeki bazı eşyaların kaybolması üzerine ev sahipleri tarafından hırsızlıkla suçlanan aile, eşyalarıyla birlikte dışarı atıldı. Şu anda evin karşısındaki ormanlık alanda barınan Aydoğan Avcı, yaşadıkları süreci şu sözlerle anlattı:
'Ben çalışan bir insanım. Ev sahibimin iki parça eşyası kayboldu diye hırsız muamelesi gördük. Üç gündür uyumuyorum. Domuz, köpek, çakal her şey var burada. Çocuklarım biri 7, diğeri 4 yaşında. Geceleri ayazda titriyorlar.'
Eşi hasta olan Avcı, yaşadıkları zorlukları anlatırken gözyaşlarını tutamadı:
'Ben kendim için bir şey istemiyorum, sadece çocuklarım için güvenli bir yer istiyorum. Çalışıyorum ama kazandığım para karnımıza yetiyor. İkamet adresimiz olmadığından çocuklarımı okula bile yazdıramıyorum.'
Anne Nazmiye Avcı da yaşadıkları çaresizliği dile getirerek, 'Donuyoruz, yiyecek bulmakta zorlanıyoruz. Cami kapısında yattığımız günler oldu. Tek isteğim çocuklarım için sıcak bir yuva,' sözleriyle yardım çağrısında bulundu.
Avcı Ailesi'nin dramı, ülkede giderek büyüyen barınma krizini bir kez daha gözler önüne serdi. Aile, yetkililerden ve hayırseverlerden 'çocuklarına güvenli bir yaşam alanı' için destek bekliyor.