Kamuda çeşitli kurumlarda görev yapan 600 bin kamu işçisini yakından ilgilendiren zam süreci tüm hızıyla devam ediyor. Kamu işçilerinin merakla beklediği Toplu İş Sözleşmesi görüşmeleri, aynı zamanda memur zammı için de belirleyici bir rol oynayacak. Bugün gerçekleşen görüşmelerde işveren tarafından ilk resmi teklif sunuldu.
Oxu.Az'ın Sabah'tan aktardığı habere göre, kamuda yaklaşık 600 bin işçinin ücret artışını belirleyecek olan Kamu Toplu İş Sözleşmeleri Çerçeve Protokolü görüşmelerinde, işveren tarafını temsil eden TÜHİS'in sunduğu teklif belli oldu: İlk 6 ay için yüzde 16, ikinci 6 ay için ise yüzde 8 oranında zam.
600 bin işçiyi ilgilendiren zam süreci yoğun bir şekilde sürdürülüyor. Şubat ve Nisan aylarında gerçekleştirilen görüşmelerde Türk-İş ve Hak-İş konfederasyonları taleplerini masaya yatırmıştı. Bugün ise Türk Ağır Sanayii ve Hizmet Sektörü Kamu İşverenleri Sendikası (TÜHİS) ilk zam teklifini kamuoyuyla paylaştı.
Türkiye Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, konuyla ilgili daha önce yaptığı bir açıklamada "24 Nisan'da yeni bir toplantı yapılacak. Bu çerçeve içerisinde hassasiyetle süreci yürütüyoruz. Şu an bir şey söylemek için çok erken. Biz Bakanlık olarak da koordinasyon sorumluluğuna sahibiz" ifadelerini kullandı.
İşçi tarafının talepleri belli oldu
Görüşmeler Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının ev sahipliğinde gerçekleşiyor. İlk toplantı 27 Şubat tarihinde yapılırken, taraflar daha sonra 16 Nisan, 24 Nisan ve 16 Mayıs tarihlerinde bir araya geldi.
İşçi kesimi, günlük en düşük ücretin 1800 liraya yükseltilmesini talep etti. Bununla beraber ücretlere 2025'in ilk altı ayı için yüzde 50, diğer altı aylık dönemleri için ise yüzde 25 zam yapılması istendi. Ayrıca, bunların üzerine yüzde 10 refah payı eklenmesi de gelen talepler arasında yer alıyor.