Şehirler arası yük ve yolcu taşımacılığı yapan ticari araçlarda zorunlu olan, özel araçlarda ise can ve mal güvenliği ile konforlu bir yolculuk açısından büyük önem taşıyan kış lastiği uygulaması bugün itibarıyla sona erdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Karayolları Trafik Kanunu kapsamında yolcu ve eşya taşımacılığında kullanılan araçlara kış lastiği takılması, illerin iklim ve hava koşulları göz önünde bulundurularak yılın belirli bir dönemi için zorunlu hale getiriliyor.
Bu konudaki yetki, valiliklere de devredilebiliyor.
Araçların denetimi, Bakanlığın yetkilendirdiği personelin yanı sıra Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Ticaret Bakanlığının sınır kapılarındaki birimleri ve belediyelerin denetim ekipleri aracılığıyla gerçekleştiriliyor. Kurallara uymayan araç sürücülerine idari para cezası uygulanıyor.
Türkiye genelinde 15 Kasım 2025'te başlamış olan kış lastiği takma zorunluluğu uygulaması bugün itibariyle son buldu.
KIŞ LASTİKLERİNİN YAZ AYLARINDA KULLANILMAMASI BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR
Kış lastikleri 7 derecenin altındaki sıcaklıklara uygun olarak üretildiğinden, yaz döneminde kullanıldığında erken aşınma ve performans düşüşü gibi problemlere neden oluyor. Soğuk hava koşullarına göre tasarlanmış olan kış lastikleri, sıcak havalarda kullanıldığında yol tutuş kabiliyetinde belirgin bir azalmaya yol açıyor, araç hakimiyetini olumsuz yönde etkiliyor ve yakıt tüketimini önemli ölçüde artırıyor.
Mevsime uygun olmayan lastik kullanımı, daha yüksek karbon emisyonuna sebep oluyor. Doğru mevsimde doğru lastik tercih edilmesiyle çevresel sürdürülebilirliğe de önemli bir katkı sağlanmış oluyor.
Lastik sökme-takma işlemi ücretleri ise şu şekilde belirleniyor: 13 ve 14 inç jantlar için 1000 lira, 15, 16 ve 17 inç jantlar için 1250 lira, 18 inç ve üzeri jantlar için ise 1500 lira olarak uygulanıyor.
AA