Kocaeli'de yaşayan 33 yaşındaki Gülşah Bodur'un solaryum seansı faciayla sonuçlandı.
Oxu.Az'ın Sabah'tan aktardığı habere göre, uzun süredir müşterisi olduğu bir güzellik merkezinde hizmet alan Bodur, iddiaya göre seans süresi dolmasına rağmen cihaz ne uyarı verdi ne de otomatik olarak durdu. Seans sırasında uyuya kalan Bodur, yaklaşık 22 dakika boyunca yüksek ısıya maruz kaldı. Vücudunda ciddi yanıklar oluşan ve hastaneye kaldırılan kadın, işletme hakkında şikâyetçi oldu.
Olay, 19 Mayıs 2025 tarihinde Kocaeli'de meydana geldi. Normal şartlarda 10 dakika sonra otomatik olarak kapanması gereken solaryum kabini, yaklaşık 22 dakika boyunca çalışmaya devam etti. Bu sürede yüksek ısıya maruz kalan Gülşah Bodur, seans sonunda ciddi sağlık problemleri yaşadı.
Koruyucu gözlük taktığını ve kabinin sıcaklığı nedeniyle istemsizce uyuyakaldığını anlatan Bodur, yaşadıklarını şu sözlerle dile getirdi:
"Normalde kabin 10 dakika sonunda uyarı verir ve otomatik olarak durur. Ancak o gün ne bir uyarı geldi ne de cihaz durdu. Uyandığımda hala çalışıyordu. Panikle kapıyı açtım. Görevli, "Makine durmadı mı?" diye sordu. O an anladım ki bu ilk değilmiş, daha önce de benzer sorunlar yaşanmış. Cihazı kapatmaya çalıştılar ama durmayınca şalteri indirdiler."
Olayın ardından yüksek ateş ve yanık şikâyetleriyle ertesi gün acil servise başvuran Bodur'a, doktorlar tarafından solaryum cihazındaki uzun süreli ısı maruziyeti nedeniyle yanık teşhisi konuldu. Hastanede polis ekipleriyle de görüşen Bodur, güzellik merkezi hakkında resmi şikâyette bulundu.
"Sıtma gibi titriyordum, tenim acımaya başladı. Acile gittim, doktor ve polisle görüştüm. Kamera kayıtları incelendi, işletme sahibi ifade verdi. Uzlaşmadık, dosya yargıya taşındı," dedi.
İşletme yetkililerinin, yaşanan olayın sorumluluğunu kendisine yüklemeye çalıştığını öne süren Gülşah Bodur, asıl sorunun teknik arıza olduğunu vurguladı:
"Uyumamam gerektiğini söylediler. Ama mesele benim uyumam değil. Cihazın uyarı vermemesi ve durmaması ciddi bir güvenlik zafiyeti. Bu bir bilgisayar kontrollü sistem. İhmalin sorumluluğu bana yüklenemez."
Gülşah Bodur'un şikâyeti üzerine Kocaeli Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından, işletme sahibi hakkında "taksirle bir kişinin yaralanmasına neden olma" suçlamasıyla soruşturma başlatıldı. Kamera kayıtları incelendi, tarafların ifadeleri alındı. Uzlaşma sağlanamayınca dosya mahkemeye taşındı. Dava, önümüzdeki günlerde Kocaeli'de görülecek.