Konya'da meydana gelen 3.2 büyüklüğündeki depremin ardından daha önce zemin çökmesi tespit edilen 2 bina, genişleyen çatlaklar sebebiyle boşaltıldı.
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) tarafından paylaşılan bilgilere göre; saat 10.38'de merkez üssü Selçuklu ilçesi olan 3.2 büyüklüğünde bir deprem kaydedildi. Yerin 11,94 kilometre derinliğinde gerçekleşen sarsıntı, kent merkezinde açık şekilde hissedildi. Sarsıntının hemen ardından Selçuklu ilçesi Hanaybaşı Mahallesi Yeni Sile Caddesi üzerinde bulunan 8 daireli 2 katlı bir binanın duvarında çatlak meydana geldi. Gelen ihbar üzerine bölgeye AFAD, itfaiye, polis ve zabıta ekipleri yönlendirildi.
Olay yerine ulaşan ekipler yaptıkları incelemede; bir dairenin iç duvarında çatlak meydana geldiğini, bunun yanı sıra binada daha önceki dönemlerde zemin çökmesi yaşandığını tespit etti. Bitişiğindeki 2 katlı yapının dış cephesinde ise yine zemin çökmesine bağlı olarak daha önce oluşmuş çatlağın deprem sonrasında genişlediği belirlendi. Bu tespitler üzerine ekipler, her iki binayı da önlem amacıyla tahliye etti. Uzman ekiplerce gerçekleştirilecek ayrıntılı incelemenin ardından söz konusu 2 yapıya ilişkin hasar raporunun düzenleneceği açıklandı.
Binada 5 yıldır ikamet eden mülk sahiplerinden Hüseyin İpek, şunları söyledi: "Ben burada 5 yıldır yaşıyorum. Binanın bir tarafında zeminden kaynaklanan bir çökme daha önce mevcuttu. Deprem meydana geldikten sonra komşumuz AFAD'ı arayarak bilgi vermiş. Aslında yıkılacak bir yapı değil. Binanın temelinde 60 santimetre kalınlığında taş duvar bulunuyor. Ancak şikayet yapıldığı için inceleme süreci başlatıldı. 5 yıldır burada oturuyorum, herhangi bir sorunla karşılaşmadık. Binada toplam 8 daire mevcut ve yalnızca bir dairenin köşesinde zemin oturması var. Bu durum çatıdan gelen suyun o bölgeye akmasından kaynaklanıyor. Bu sorun yaklaşık 15 yıldır devam ediyor. Dış kısımlarını daha önce güçlendirme çalışması yapmıştık."
DHA