Kütahya'da yaklaşık bir yıldır kayıp olan 19 yaşındaki Nagihan Uyğur'un, dayısı Yaşar T. tarafından öldürüldüğü ortaya çıktı.
Oxu.Az'ın Haber Global'dan aktardığı habere göre, genç kızın cesedi, birlikte yaşadıkları evin girişinde üzeri betonla kapatılmış kuyuda bulundu.
Nagihan Uyğur'un kardeşi H.E.T., kız kardeşinin 2023 Nisan ayında evden ayrıldığını ve o tarihten bu yana haber alınamadığını belirterek polise kayıp başvurusunda bulundu. Kütahya Emniyeti'ne bağlı Cinayet Büro Amirliği ekipleri, başvuru üzerine soruşturma başlattı.
Yürütülen soruşturma kapsamında, Nagihan'ın dayısı Yaşar T. ile yaşadığı evde öldürüldüğü bilgisine ulaşıldı. Evin giriş katında bulunan, üzeri betonla kapatılmış kuyu kazıldığında Nagihan Uyğur'un cesedine ulaşıldı. Ceset, otopsi için hastane morguna kaldırıldı.
Olayla ilgili aralarında Yaşar T., eşi, imam nikahlı eşi ve diğer akrabalarının da bulunduğu 9 kişi gözaltına alındı. 15 yaşındaki kız kardeş G.U. serbest bırakılırken, 8 kişi 'kasten öldürme' suçundan tutuklandı.
Nagihan'ın babası Mehmet Uyğur'un 2011 yılında öldürülmesine ilişkin dosyada da aile üyeleri yer alıyor. Annesi Hatice Uyğur'un eşini tabanca ile öldürüp toprağa gömdüğü ortaya çıkmış ve 2018 yılında tutuklandı. Aynı dosyada Yaşar T.'nin de firari olduğu ve şubat ayında yakalanarak cezaevine konulduğu öğrenildi.
İfadelere göre, Nagihan Uyğur'un dayısı tarafından cinsel istismara uğradığı, bu durumun aile üyeleri tarafından bilindiği ve evde istenmediği iddia edildi. 2023 Eylül ayında evde yapılan bir toplantıda Nagihan'ın öldürülmesine karar verildiği, ardından iple boğularak kuyuya atıldığı ve üzerinin betonla kapatıldığı öne sürüldü.
Nagihan Uyğur'un iki kız kardeşi, savcılık talimatıyla Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından koruma altına alındı. Olayla ilgili soruşturma devam ediyor.