Azerbaycan'dan Türkiye'ye yapılan ihracatın hacmi, bu yılın ilk on ayında 2,8 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu açıklamayı MÜSİAD Azerbaycan Başkanı Reşad Cabirli, MÜSİAD Azerbaycan Dernek Merkezi'nde medya temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen toplantıda yaptı.
Cabirli, Türkiye'den Azerbaycan'a gerçekleştirilen doğrudan yatırımların hacminin 1 milyar 9 milyon dolar düzeyine ulaştığını belirterek, bu rakamın yaklaşık 15 milyar dolarlık toplam potansiyelin henüz tam anlamıyla hayata geçirilmediğini ortaya koyduğunu ifade etti. Söz konusu farkın, bir dizi nesnel nedene dayandığını vurguladı.
Azerbaycan'ın, yatırım ortamı ve gelişmiş hukuki altyapısıyla cazip bir yatırım destinasyonu olmasına rağmen, ülkeye gelen fiili yatırımcı ve girişimci sayısında beklenen artışın henüz gözlemlenmediğini dile getiren Cabirli, bu durumun Türkiye'nin bölgedeki rolünün daha da güçlendirilmesi gerekliliğini gündeme getirdiğini söyledi.
Verilere göre, 1994-2025 yılları arasında Azerbaycan, Türkiye ekonomisine yaklaşık 22 milyar dolar yatırım yaptı. Buna karşılık, Türkiye'nin Azerbaycan'daki toplam yatırım hacmi ise 18 milyar dolara yaklaşmış durumda.
Töhfe Samet