Osmaniye'nin Kadirli ilçesinde, yatalak bir hastanın adliyeye gidememesi üzerine mahkeme heyeti duruşmayı hastanın evinde gerçekleştirdi. Uygulama, yargının erişilebilirliği açısından dikkat çekti.
Kadirli Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davada, sağlık durumu nedeniyle adliyeye gidemeyen vatandaş için mahkeme heyeti harekete geçti. Mahkeme, duruşmanın hastanın ikametinde yapılmasına karar verdi.
Mahkeme başkanı, heyet üyeleri ve Cumhuriyet savcısından oluşan yargı heyeti; katip ve mübaşirle birlikte hastanın evine giderek duruşmayı burada gerçekleştirdi. Duruşma, tüm resmi usullere uygun şekilde yürütüldü.
Yatalak hastanın savunması, bulunduğu yatağın başında alındı. Sağlık durumu dikkate alınarak yapılan bu uygulama, adil yargılanma hakkının korunması açısından örnek bir yaklaşım olarak değerlendirildi.
Sabah