Rusya'da Telegram, WhatsApp ve YouTube ülke genelinde kısmen veya tamamen engellendi. Daha önce ise Rusya'da Facebook ve Instagram sosyal ağları engellendi. Bu da insanlarda memnuniyetsizlik yaratıyor, peki devlet ne diyor?
Rusya Devlet Başkanı'nın Basın Sözcüsü Dmitriy Peskov, MAX'ın herkes için erişilebilir bir alternatif olduğunu, gelişen ulusal bir mesajlaşma uygulaması olduğunu bildirdi:
"Vatandaşlar için piyasada bir alternatiftir. Yetkililerimiz Meta şirketinin Rusya yasalarının norm ve kurallarına uymak istememesi nedeniyle WhatsApp'ın engellenmesiyle ilgili karar aldı."
BT uzmanı Anna ise yakınlarıyla nasıl iletişim kuracağını bilmediğini söyledi:
"Tüm arkadaşlarım ve ailem Telegram kullanıyor. Başka platformlara geçmek istemiyorum. İletişimden uzak kalmak zorunda kalacağım. Ulusal mesajlaşma uygulaması MAX'ı kullanmayı planlamıyorum."
Moskova sakini Aleksandr, "Her şey korkunç derecede kötü çalışmaya başladı. Yurt dışında çok sayıda arkadaşım var. Şimdi onlarla iletişim kurmak mümkün değil. Onlarla bağlantımı neredeyse kaybettim. Hatta arkadaşların ölüyor ve sen bunu bilmiyorsun" diye belirtti.