Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu bir televizyon programında yaptığı açıklamada, şehir hastanelerinin dünya genelinde örnek gösterildiğini vurgulayarak İzmir, Tokat ve Konya'da yeni şehir hastanelerinin planlanma sürecinde olduğunu kamuoyuyla paylaştı.
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, katıldığı canlı yayında dikkat çeken birçok konuya değindi.
Bakan Memişoğlu'nun gündem yaratan açıklamalarının satır başları şu şekilde:
"Biz aslında Kasım ayında bir mevzuat düzenlemesi gerçekleştirdik ve mevcut kuralları güncelledik. Şu anda 31 bin aile hekimimiz sahada aktif olarak görev yapıyor. Kendilerine teşekkürlerimi sunuyorum. Hem izleme hem de koruyucu sağlık hizmetleri kapsamında birebir hasta takipleri gerçekleştiriliyor. 42 milyon vatandaşımızı kronik hastalıklar açısından taramadan geçirdik. Bu taramalar sonucunda 10 milyon kişiyi riskli grup olarak tespit ettik. Bunların 5 milyonunu ise takip ve tedavi süreçlerine aldık. Aile hekimleri bu sayede hastaneler üzerindeki yoğunluğu da önemli ölçüde hafifletiyor. Aile hekimi, bireyin sağlık geçmişini yakından bildiği için, hastanın öncelikle aile hekimine başvurması halinde gerekli görülürse hastaneye yönlendirme yapıyor. Randevuyu da bizzat kendisi alıyor ve uzman doktoru önceden bilgilendiriyor. Böylece uzman hekim hasta hakkında önceden bilgi sahibi oluyor ve uzmanlık gerektiren bir durum söz konusuysa tedavi sürecini başlatıyor. Aile hekimi de tüm bu süreci elektronik ortam üzerinden takip edebiliyor.
Bugüne kadar toplam 27 şehir hastanesi inşa ettik. Ordu'daki hastane tamamlandı ve en kısa sürede hasta kabul etmeye başlayacak. 12 şehir hastanesinin yapım çalışmaları ise hâlâ sürmekte. Trabzon, Şanlıurfa, Samsun ve Rize'deki hastaneleri bu yıl içerisinde hizmete açmayı hedefliyoruz. Bunlar bin yatak kapasiteli büyük hastaneler. Sancaktepe Şehir Hastanesi'nin inşaat süreci de devam ediyor. Planlama aşamasında olan projelerimiz de bulunuyor. İzmir, Tokat ve Konya'da yeni şehir hastaneleri planlanıyor. Bostancı'da Fatih Sultan Mehmet Hastanesi'nin inşaatı başlamış durumda. Bakırköy Sadi Konuk Hastanesi'nin yenileme projesi de gündemde. Genel tabloya bakıldığında, 2027 yılı itibarıyla tamamlamayı öngördüğümüz hastane sayısı 117'ye ulaşıyor. Türkiye, sağlık alanındaki dönüşüm programıyla 2003 yılından bu yana AK Parti döneminde kapsamlı bir yenilenme sürecine girdi. Mevcut 971 devlet hastanesinin 794'ü sıfırdan inşa edildi. 184 bin adet tuvaletli ve banyolu hasta odamız bulunuyor. Toplam yatak kapasitemiz ise 270 binin üzerinde.
Son dönemde 'sağlık arazileri satışa çıkarılıyor' şeklinde iddialar gündeme geldi. Biz hiçbir hastanemizi satışa çıkarmıyoruz. Kullanım dışı kalmış, atıl durumdaki taşınmazlarla ilgili tasarruf kararları aldık. Bu konuda kapsamlı bir çalışma yürütülüyor. Söz konusu taşınmazların bir bölümünü evet değerlendirmeye alacağız.
2024 yılının son döneminde yaklaşık 4 milyon vatandaşımız hastane randevusu bulamıyordu. Biz hem personel atamalarımızı bu soruna yönelik planladık hem de cihaz bağımlı polikliniklere ciddi yatırımlar yaptık. Şu an itibarıyla randevu bekleyen hasta sayımız 400 bine kadar geriledi. Bazı branşlarda bekleme süresi tamamen ortadan kalktı, diğer branşlarda da randevu sorununu yakın zamanda çözmüş olacağız. Randevu sorunu yok dememin asıl nedeni şu: Aile hekiminize başvurduğunuzda gerçek bir sağlık probleminiz varsa oradan kolayca randevu alabiliyorsunuz. Vatandaşlarımıza şunu özellikle belirtmek istiyorum: Öncelikle aile hekiminize başvurun. Aile hekimi, ilk adımda gidilmesi gereken hekim olmalıdır."
Haber Global