İstanbul, günlerdir devam eden şiddetli yağışların etkisiyle çeşitli olumsuzluklarla karşı karşıya kalıyor. Sarıyer ilçesinde süregelen yağmurlar nedeniyle zemin gevşedi ve toprak kayması meydana geldi. Yaşanan risk dolayısıyla Sarıyer Belediyesi görevlileri bölgedeki 6 binanın tahliye edilmesini sağladı. Tahliye kararına bina sakinleri ise belediyeye yönelik sert tepkilerini dile getirdi.
KAYAN TOPRAKLAR EVLERİN ÜZERİNE YIĞILDI
Sarıyer ilçesine bağlı Ayazağa Mahallesi 108. Sokak'ta yaşanan olayda, yoğun yağışların ardından bir binanın bahçesinde toprak kayması gerçekleşti. Kayan toprak kütlesi yaklaşık 20 metre aşağıda yer alan konutların üzerine düştü. Bölge sakinleri yaşanan durumu Sarıyer Belediyesi'ne iletti. Ancak şikayetlerinin dikkate alınmadığını gören vatandaşlar, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) başvuruda bulundu. CİMER başvuruyu değerlendirerek bölgeye Sarıyer Belediyesi ekipleri, çok sayıda polis memuru ve AFAD görevlileri sevk etti.

6 BİNA İÇİN TAHLİYE VE MÜHÜRLEME KARARI
AFAD ekipleri, toprak kaymasının yaşandığı binanın bahçesinde detaylı inceleme gerçekleştirdi. Durumu yüksek riskli olarak değerlendiren görevliler, toplamda 6 bina hakkında tahliye kararı vererek binaları mühürledi. Bina sakinleri, anlık olarak verilen tahliye kararına sert tepki gösterdi. Vatandaşlar gidecek bir yerlerinin bulunmadığını, bu durumu daha önce defalarca belediyeye bildirmelerine rağmen ciddiye alınmadıklarını ifade etti.<br>Bina sakini Elmas Yalkın, yaşananlara ilişkin tepkisini dile getirerek şunları söyledi: "Bu sokağın büyük bölümü uçurumun üzerine inşa edilmiş bir sokak. 20 yıldır hem Şişli Belediyesi'ne hem de şimdiki Sarıyer Belediyesi'ne bağlı olan bu sokakta istinat duvarı yapılması için belediyelere sürekli baskı yapılıyordu. Şiddetli yağmurun ardından burada toprak kayması meydana geldi. Belediyeyi bilgilendirdik, buraya mutlaka istinat duvarı yapılmalı dedik. Her şey bir gün içerisinde yaşandı. Belediye geldi, ocakta yemeğim pişerken kapımı çaldı, evimi derhal boşaltmam gerektiğini söyledi. Riskli bölge olduğunu ve evden çıkmam gerektiğini bildirdi. Ben de burada yaşadığımızı, bir anda nasıl gidebileceğimizi sordum. Şu an sokakta kalıyoruz. Bazı bölgelere bant çekildi. Yapılması gereken istinat duvarı konusunda herhangi bir geri dönüş alamıyoruz, yaşanan felaketin ardından da hâlâ alamıyoruz" dedi.

Yalkın, kendilerine herhangi bir resmi belge sunulmadığını belirterek, "Ortada bir rapor yok, bir zemin etüdü yok. Bize hiçbir şey gönderilmedi. Sadece kapımız çalındı ve evinizi boşaltın denildi" şeklinde konuştu.
İHA