Tayland hükümeti, Orta Doğu'daki güvenlik durumunun hızla kötüleşmesi üzerine İran'daki vatandaşlarını Türkiye üzerinden tahliye etmeyi planlıyor. Tayland'ın Tahran Büyükelçiliği tarafından yapılan açıklamada, İsrail ve ABD'nin İran'a yönelik saldırılarının ardından güvenlik şartlarının ağırlaşması nedeniyle tahliye işlemlerinin Türkiye üzerinden gerçekleştirileceği belirtildi.
Tayland Dışişleri Bakanı Sihasak Phuangketkeow, bölgede yaklaşık 100 bin Taylandlı vatandaşın bulunduğunu ve önceliklerinin İran"daki vatandaşların güvenli bölgelere taşınması olduğunu ifade etti. Ayrıca, büyükelçiliklerin koordinasyonla çalışarak güvenli alanlar oluşturduğunu ve yüksek riskli bölgelerdeki vatandaşların daha güvenli noktalara taşınacağını açıkladı.
İsrail'de ise yaklaşık 65 bin Tayland vatandaşı bulunuyor ve çoğu, mevcut güvenlik önlemleriyle kalmayı tercih ediyor.
Sihasak, bölgedeki krizin 2024 yılında artan İran-İsrail gerilimi dışında, Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Katar, Kuveyt, Ürdün ve Güney Kıbrıs gibi geniş bir coğrafyaya yayıldığını belirterek, bu durumun tahliye süreçlerini zorlaştırdığını söyledi.
Haber Global