Uşak Belediyesi'ni hedef alan rüşvet ve yolsuzluk soruşturmasında gerçekleştirilen ikinci dalga operasyonun ardından gözaltına alınan 29 şüpheliden 19'u tutuklama istemiyle mahkemeye sevk edildi.
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'nca sürdürülen Uşak Belediyesi odaklı rüşvet ve yolsuzluk soruşturmasında ikinci dalga operasyonun etkileri devam ediyor. Soruşturma çerçevesinde gözaltına alınan 29 şüphelinin emniyet bünyesindeki işlemleri tamamlanmış oldu.
CHP Uşak İl Başkanı Celalettin Çoban ile Uşakspor Kulüp Başkanı Özhan Özgöbek'in de aralarında yer aldığı 29 kişi, İstanbul Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü'nde ifadelerini verdi. İşlemleri sona eren şüpheliler, sabah saatlerinde İstanbul Adliyesi'ne götürüldü.
Savcılıkta alınan ifadelerin tamamlanmasının ardından 29 şüpheliden 19'u tutuklama istemiyle Sulh Ceza Hakimliği'ne sevk edildi. Geri kalan şüphelilere ilişkin işlemlerin hâlâ devam ettiği bildirildi.
Diğer taraftan söz konusu soruşturma, 27 Mart tarihinde başlatılan ilk dalga operasyonla kamuoyunun gündemine gelmişti. İlk operasyonda Uşak Belediye Başkanı Özkan Yalım'ın da dahil olduğu 13 kişi gözaltına alınmış ve bu kişilerden 9'u tutuklanmıştı.
İHA