"Enerji alanında işbirliği de gündemimizin önemli yönlerinden biridir. Azerbaycan uzun yıllardır enerji güvenliğinin sağlanmasına güvenilir katkı sunan bir ülke olarak tanınmaktadır."
Bu sözleri Başbakan Ali Asadov, Türk Devletleri Teşkilatı'na (TDT) üye devletlerin hükümet başkanlarının/cumhurbaşkanı yardımcısının "Gülüstan" sarayında düzenlenen ikinci toplantısında söyledi.
Asadov, geleneksel enerji kaynakları alanında kazandığımız deneyim ve oluşturduğumuz altyapının bugün yeni işbirliği olanakları yarattığını belirtti:
"Bugün Azerbaycan gazını alan ülkelerin sayısı 16'ya ulaştı. Böylece Azerbaycan, boru hatlarıyla gaz ihraç ettiği ülke sayısına göre dünyada ilk sırada yer aldı. Ancak bizim enerji politikamız yalnızca hidrokarbon kaynaklarıyla sınırlı değildir. Azerbaycan şu anda yeşil enerji gündemini aktif şekilde teşvik ederek yenilenebilir enerji kaynaklarının geliştirilmesine özel önem vermektedir."
"Azerbaycan'ın, aynı zamanda Özbekistan ve Kazakistan'ın yenilenebilir enerji potansiyelinden yararlanarak bölgeler arası bağlantıların geliştirilmesi işbirliğimizin temel yönlerinden biridir. Bu açıdan, Kırgızistan'ın Avrupa'ya yeşil enerji ihracı konusundaki işbirliğine katılma niyetini memnuniyetle karşılıyoruz," diye ekledi hükümet başkanı.
Oxu.Az