Azerbaycan Başbakanı Ali Asadov, 21 Kasım'da Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) Genel Sekreteri Doreen Bogdan-Martin ile görüştü.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konuda Azerbaycan Bakanlar Kurulu açıklamada bulundu.
Görüşmede Uluslararası Telekomünikasyon Birliği'nin Bakü'de düzenlenen Dünya Telekomünikasyon Kalkınma Konferansı'nın önemi vurgulandı. Konferansın Güney Kafkasya ve Orta Asya bölgesinde ilk kez Azerbaycan'da düzenlenmesi mühim olay olarak değerlendirildi, toplantıya 2.500 uzmanın katıldığı belirtildi.
Konferans kapsamında Bakü şehrinde Uluslararası Telekomünikasyon Birliği'nin Bölgesel Hızlandırma Merkezi'nin açılışının önemine değinilerek, merkezin bölge için inovasyon ve girişimcilik alanında önde gelen platforma dönüşeceğine dair güven ifade edildi.
Azerbaycan'da Bilişim Teknolojileri sektörünün, enformasyon ve bilgi ekonomisinin, yapay zekanın geliştirilmesi, dijital altyapının genişletilmesi, siber suçlarla mücadelenin güçlendirilmesi alanlarında yapılan devamlı çalışmalar hakkında konuşuldu.
Azerbaycan Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı'nın Bilişim Teknolojileri sektörünün gelişimini ülkemizde öncelikli yön olarak ilan ettiği bildirildi. Bu yıl Dijital Gelişim Konsepti ve 2025-28 yıllarını kapsayan Yapay Zeka Stratejisi onaylandı.
Azerbaycan'ın bugün %100 geniş bant internet kapsama alanı ile bölgede lider konumda olduğu dikkat çekildi.
Yüksek teknolojilerin gelişiminin "akıllı şehir/akıllı köy" konseptinin uygulanmasına zemin hazırladığı belirtildi, şu anda ülkemizin işgalden kurtarılan bölgelerinde bu konsepte dayanan benzersiz ve yenilikçi şehircilik modelinin yaygın uygulaması hakkında bilgi verildi.
Görüşmede Azerbaycan ile Uluslararası Telekomünikasyon Birliği arasında dijital dönüşüm, siber güvenlik, elektronik devlet ve diğer alanlardaki iş birliğinin perspektifleri tartışıldı.
Uluslararası Telekomünikasyon Birliği'nin uluslararası deneyiminin özellikle dijital yönetişim, dijital becerilerin artırılması alanında uygulanmasının ülkemiz için faydalı olacağı kaydedildi.
Aynı zamanda, Azerbaycan temsilcilerinin Uluslararası Telekomünikasyon Birliği'nin yönetim organlarında ve çalışma gruplarında temsiliyetinin artırılması, özellikle Birlik Konseyi'nde ülkemizin üyeliğinin bir sonraki döneme uzatılması ve ikili iş birliği gündeminde yer alan diğer konular üzerine görüşmeler yapıldı.
