BM İnsan Hakları Konseyi'nin 60. oturumunda Azerbaycan'ın beyanatı seslendirildi.
Oxu.Az'ın Report'tan aktardığı habere göre, bu konuda Azerbaycan Cumhuriyeti'nin Cenevre'deki BM Bölümü ve diğer uluslararası kuruluşlar nezdindeki Daimi Temsilciliği'nin X sosyal medya hesabında paylaşım yapıldı.
Beyanatta Azerbaycan'ın toprak bütünlüğü ve egemenliğini yeniden sağladıktan sonra Karabağ ve Doğu Zengezur bölgelerinde geniş çaplı restorasyon, yeniden yapılandırma ve şehircilik faaliyetleri yürüttüğü vurgulandı.
"Büyük Dönüş Devlet Programı çerçevesinde yürütülen girişimler, sosyal hizmet ağının oluşturulması, altyapının geliştirilmesi, konut şartları ve istihdam olanaklarının sağlanması, ayrıca eski zorunlu göçmenlerin ana vatanlarına dönüşü için kaliteli sağlık ve eğitim hizmetlerinin sunulmasını içermektedir. Bu çabaların sonucunda şimdiden 50 binden fazla eski zorunlu göçmen ata topraklarına geri döndü." diye beyanatta belirtildi.
Son zamanlarda Azerbaycan-Ermenistan normalleşme süreci çerçevesinde önemli ilerlemelerin de kaydedildiğine dikkat çekilen beyanatta, 8 Ağustos 2025 tarihinde Washington'da Azerbaycan Cumhurbaşkanı, Ermenistan Başbakanı ve ABD Başkanı'nın şahit sıfatıyla katılımıyla, ikili ilişkilerin normalleştirilmesi ve bölgede kalıcı barışın sağlanmasına yol açan Ortak Bildiri'nin imzalandığı özellikle belirtildi.
"Ortak Bildiri'nin önemli maddelerinden biri iki ülke arasında ulaşım ve iletişim hatlarının açılması taahhüdüdür. Bu, sadece bölgeye değil, daha geniş bir coğrafyaya da fayda sağlayacaktır. Ayrıca, Azerbaycan ve Ermenistan barış ve devletlerarası ilişkilerin kurulması hakkında Anlaşma taslağını paraflayarak iyi komşuluk ilişkilerinin kurulması için parametreleri belirlemiştir. Üye devletleri bu çabaları desteklemeye çağırıyoruz." ifadeleri beyanatta vurgulandı.
Statement by #Azerbaijan during the General Debate under Agenda Item 2 of the 60th Session of the #UN Human Rights Council. #HRC60@UNHumanRights pic.twitter.com/u8v00Ha2Xb
— Az Mission Geneva (@azmissiongeneva) September 10, 2025