Büyük Britanya Azerbaycan ve Ermenistan'a silah ambargosunu tamamen kaldırıyor.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konuda Birleşik Krallık'ın Avrupa, Kuzey Amerika ve denizaşırı bölgeler Devlet Bakanı Steven Doughty'nin Büyük Britanya parlamentosunun sitesinde yayınlanan açıklamasında belirtiliyor.
"Size Güney Kafkasya'daki önemli olaylar ve Büyük Britanya'nın Ermenistan ile Azerbaycan arasındaki barış sürecindeki ilerlemeye tepkisi hakkında bilgi vermek istiyorum.
8 Ağustos'ta Washington'da ABD Başkanı Donald Trump, İlham Aliyev ve Nikol Paşinyan'ın katılımıyla üçlü zirve gerçekleştirdi. Sonuçta barış anlaşması paraflandı ve bildiri imzalandı.
Belgelerde AGİT Minsk grubunun lağvedilmesi çağrısı ve Ermenistan'ın egemenliğine saygı göstererek Azerbaycan ile Nahçıvan arasında bağlantı sağlama taahhüdü de yer alıyor.
Büyük Britanya elde edilen ilerlemeyi memnuniyetle karşılıyor. Bu, barış ve istikrara doğru önemli bir adımdır.
Bununla ilgili olarak Ermenistan ve Azerbaycan ile ilişkilerin seviyesini ticaret, güvenlik ve savunma alanlarında stratejik ortaklığa yükseltiyoruz.
24-26 Ağustos tarihleri arasında desteği onaylamak ve pratik adımları görüşmek için her iki ülkeyi ziyaret ettim.
Minsk grubunun lağvedilmesini destekledik. Kaydedilen ilerlemeyi dikkate alarak, AGİT'in 1992 yılındaki ambargosunun güncelliğini yitirdiğini düşünüyoruz. Büyük Britanya, Ermenistan ve Azerbaycan'a silah ambargosunu tamamen kaldırıyor. Bu, güvenlik alanında işbirliğini geliştirmeye ve ülkelere hibrit tehditlere yanıt da dahil olmak üzere, egemenlik ve toprak bütünlüğünü korumaya yardımcı olacak. İhracat lisansları sıkı kriterlere göre bireysel olarak gözden geçirilecek.
Bölgedeki durumu izleyeceğiz. Umuyoruz ki bu, Güney Kafkasya'da barış, güvenlik ve refaha yol açacak. Büyük Britanya bu değişiklikleri ve bölgesel istikrarı desteklemek için her iki ülke, ABD, AB ve diğer ortaklarla işbirliği yapmaya hazırdır" diye açıklamada belirtildi.