Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan ile Rusya arasında son dönemde yaşanan diplomatik gerilime ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Oxu.Az'ın Haber Global'den aktardığı habere göre, ziyaret dönüşü uçakta gazetecilerin sorularını yanıtlayan Erdoğan, Türkiye'nin her iki ülkeyle de güçlü diplomatik ve stratejik ilişkilere sahip olduğunu belirterek, gerilimin tırmandırılmadan çözülmesi gerektiğine dikkat çekti.
"İtidal çağrısında bulunuyoruz"
Azerbaycan-Rusya ilişkilerindeki son gelişmelerle ilgili konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, şu ifadeleri kullandı:
"Türkiye, hem Azerbaycan hem de Rusya ile derin diplomatik ve stratejik ilişkilere sahip bir ülke. Gerginliği yakından takip ediyor ve her iki ülkeye de itidal çağrısında bulunuyoruz. İki dostumuzun da bu sorunun üstesinden gelecek anlayış seviyesinde olduğunu biliyoruz. İlham Bey burada çok dikkatli, tedbirli bir adım atıyor. Bu işi kovalamak, kızıştırmaktan yana değil."
Erdoğan, olayların büyümeden ve mevcut istikrarı sarsmadan çözülmesi gerektiğini vurgulayarak, "Yaşanan lokal hadiselerin sonuçları, kendi mecrasının dışına taşmadan çözüme kavuşturulabilir. Kafkaslar, yeni bir çatışmayı kaldıracak durumda değil," dedi.