"Türkiye ile İsrail'in ilk defa barışmasında Azerbaycan arabuluculuk etti. İlk kriz sırasında biz aktif rol oynadık ki, bu iki ülkenin pozisyonunu birbirine yakınlaştıralım".
Oxu.Az AZERTAC'a atıfta bulunarak haber veriyor ki, bu sözleri Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ADA Üniversitesi'nde düzenlenen "Yeni dünya düzenine doğru" konulu uluslararası forumda konuşması sırasında söyledi.
Her iki ülkenin Azerbaycan'ın yakın dostu olduğunu dikkata sunan Devlet Başkanı ekledi: "Türkiye ile müttefik ülkeyiz. Biz 2021 yılında Şuşa Beyannamesi'ni imzaladık ve resmi olarak müttefikiz".
İsrail'in de Azerbaycan için dost ülke olduğunu vurgulayan Cumhurbaşkanı, bu karşılıklı dostluğun çeşitli zor durumlarda uzun yıllardır kendini gösterdiğini söyledi: "Bu nedenle bu iki ülke arasındaki herhangi bir anlaşmazlık bizi endişelendiriyor".