Azerbaycan Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, 6 Kasım'da NATO heyetini kabul etti. Heyette Türkiye, Yunanistan, Macaristan, Karadağ, Hollanda, Kuzey Makedonya, Norveç, Slovakya, Slovenya, İsveç, Çek Cumhuriyeti, Portekiz, İspanya'nın NATO'daki daimi temsilcileri ve ayrıca ABD ve Fransa'nın NATO'daki daimi temsilcilerinin yardımcıları yer aldı.
Oxu.Az'ın AZƏRTAC'dan aktardığı habere göre, NATO heyetinin Cumhurbaşkanı İlham Aliyev tarafından kabul edilmesinin önemini vurgulayan Türkiye'nin ittifaktaki daimi temsilcisi Basat Öztürk, Devlet Başkanımızın NATO karargahına yaptığı ziyaretleri memnuniyetle hatırlattı.
O, Azerbaycan'ın mevcut kalkınmasının temelinin ulu önder Haydar Aliyev tarafından atıldığını belirterek, Cumhurbaşkanı İlham Aliyev'in liderliğinde ülkemizin tüm alanlarda daha da güçlendiğini vurguladı.
Konuklar, Azerbaycan ile Ermenistan arasında barış gündeminin ilerletilmesi yönünde Washington'da elde edilen başarılar dolayısıyla Cumhurbaşkanı İlham Aliyev'e tebriklerini ilettiler.
Tebrikler için teşekkür eden Devlet Başkanımız, bu konuda ABD Başkanı Donald Trump'ın özel rolünü belirtti ve elde edilen anlaşmaların bölgenin gelişimi için geniş fırsatlar açtığını söyledi.
Cumhurbaşkanı İlham Aliyev de kendi adına NATO karargahına yaptığı ziyaretleri hatırlatarak, Afganistan'daki operasyonlara verilen desteğin Azerbaycan-NATO işbirliğinin önemli bir parçası olmasına rağmen, ülkemizle ittifak arasında bölgesel kalkınma, enerji güvenliği ve diğer alanlarda da işbirliğinin gündemde olduğunu belirtti.
Devlet Başkanımız, Azerbaycan Ordusunun NATO standartlarına uygun hale getirildiğini ve bu çerçevede Türk ordusu ile yakın işbirliğini vurguladı. Bu bağlamda ülkemizle ittifak arasındaki ilişkilerin genişletilmesinin rolüne değindi.
Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Azerbaycan'ın geçen yüzyılın başlarında bağımsızlığını kazandıktan sonra ana hedefimize ulaştığımızı - topraklarımızın işgalden kurtarıldığını vurgulayarak, ordumuzun modernizasyon sürecinin bundan sonra da devam edeceğini belirtti.
Devlet Başkanımız, NATO heyetinin ülkemize ziyaretinin başarılı olacağına dair umudunu dile getirdi.
Görüşmede Azerbaycan'ın NATO'nun değerli bir ortağı olduğu vurgulandı, Silahlı Kuvvetlerimizin Afganistan'daki "Kararlı Destek" operasyonlarındaki hizmetleri, bu bağlamda ülkemizin bölgesel ulaşım ve lojistik merkezi olarak katkıları takdirle karşılandı, barış gücü askerlerimizin Afganistan'ı en son terk eden askerler olduğu belirtildi.
Azerbaycan'ın ittifak üyeleriyle kurduğu yakın dostluk ve stratejik ortaklık ilişkilerine değinildi; ülkemizin NATO'nun "Barış İçin Ortaklık" Programı çerçevesinde 1994 yılından itibaren ittifakın faaliyetlerinde aktif şekilde yer aldığı ifade edildi.
Görüşte Azerbaycan-NATO iş birliğinin geleceği ele alındı ve bölgesel ile küresel konular hakkında görüş alışverişinde bulunuldu.