19 Mart'ta Azerbaycan Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ile Özbekistan Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Şevket Mirziyoyev arasında telefon görüşmesi gerçekleşti.
Bununla ilgili Azerbaycan Cumhurbaşkanının Basın Servisi bilgi yayımladı.
Şavkat Mirziyoyev Devlet Başkanımızı ve kardeş Azerbaycan halkını yaklaşan kutsal Ramazan ve Nevruz bayramları münasebetiyle tebrik ederek, halkımıza en iyi dileklerini iletti.
Cumhurbaşkanı İlham Aliyev tebrikler için teşekkürünü bildirerek, kendi adına Şevket Mirziyoyev'i ve kardeş Özbek halkını bayramlar münasebetiyle tebrik etti, Özbekistan'a gelecekte de esenlik ve refah diledi.
Telefon görüşmesi sırasında ayrıca Azerbaycan-Özbekistan stratejik müttefiklik ilişkilerine değinildi, ilişkilerin tüm alanlarda başarılı bir şekilde gelişmesinden memnuniyet ifade edildi.
Azerbaycan ve Özbekistan cumhurbaşkanları Orta Doğu'daki mevcut durumdan duydukları endişeyi dile getirerek, gerginliğin siyasi-diplomatik yollarla çözülmesinin önemini vurguladılar.
Telefon görüşmesi esnasında ayrıca karşılıklı ilgi duyulan konular ve gelecekteki temaslarla ilgili fikir alışverişinde bulunuldu.