"Tarih ve çağdaşlığın buluştuğu kadim Azerbaycan şehri Gebele'de düzenlenen Türk Devletleri Teşkilatı'nın (TDT) Devlet Başkanları Konseyi'nin 12. Zirvesi, Türk devletleri arasında dostluk, dayanışma ve ortaklık ilişkilerinin güçlendirilmesi yönünde ortak bakışı yansıtmak için önemli bir platform oldu. Özellikle Azerbaycan'ın işgalden kurtarılan topraklarının özgürleştirilmesi, egemenliğinin ve toprak bütünlüğünün yeniden sağlanması, ayrıca 8 Ağustos'ta Washington'da Azerbaycan ile Ermenistan arasında imzalanan Ortak Bildirge, bölgesel barış ve güvenlik konusunu gündemimizde daha da güncelleştirdi."
Oxu.Az'ın AZƏRTAC'dan aktardığı habere göre, bu sözleri Türk Devletleri Teşkilatı'nın (TDT) Genel Sekreteri Kubanıçbek Ömüralıyev, TDT'nin Devlet Başkanları Konseyi'nin 12. Zirvesi çerçevesinde basın açıklamasında söyledi.
O, bunun Güney Kafkasya bölgesinde uzun vadeli barışın, istikrarın ve refahın sağlanması yolunda önemli bir aşama olduğunu belirtti.
"Bu önemli toplantının yüksek düzeyde organizasyonu ve samimi misafirperverlik için Cumhurbaşkanı İlham Aliyev'e, ayrıca Azerbaycan halkına derin minnettarlığımı sunuyorum. Çünkü bu Zirve'de çok önemli sonuçlar elde edildi.
Devlet Başkanları ve Dışişleri Bakanları, Türk dünyasında işbirliğini daha da derinleştiren ve geliştiren kararlar aldılar. Ana sonuç ise 12. Zirve'de Gebele Bildirgesi'nin imzalanmasıdır. Bu belge, gelecekteki işbirliğimiz için siyasi konular, dış politika, güvenlik, ekonomik ve sektörel gelişim, halklar arası ilişkiler ve kurumsal koordinasyon yönlerinde bir yol haritası belirliyor," diye ekledi.