Ermenistan'ın başbakanı Nikol Paşinyan St. Petersburg'da düzenlenen Avrasya Ekonomik Birliği Yüksek Konseyi zirvesinde Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev'e defalarca teşekkür etmesinden bahsetti.
Oxu.Az'ın Ermenistan basınından aktardığı habere göre, onun bu konuda hükümetin bugün gerçekleştirilen toplantısından sonra gazetecilere açıklama yaptığını bildiriyor.
"Ben, yaşananların algılanmasını aşırı derecede karmaşıklaştırma eğiliminde olduğumuzu gözlemliyorum. Örneğin, neden bu mikrofon mavi, diğeri ise kırmızı, neden sarı yerine siyah? Ve sonra buna dayanarak jeopolitik sonuçlar çıkarılıyor," diye belirtti Paşinyan.
Ona göre, Ermenistan'la doğrudan ilgili bir olay gerçekleştiğinde, ülke bununla ilgili tutumunu belirtmekle yükümlüdür. Eğer bu tutum olumluysa, açık bir şekilde ifade edilmelidir.
Başbakan son zamanlarda atılan bir dizi somut adımı hatırlattı: önce Kazakistan, daha sonra ise Rusya için buğday ithalatına, ayrıca Ermenistan'dan demir yolu taşımacılığına konulan kısıtlamaların kaldırılması.
"Bunun yanı sıra, Azerbaycan petrol ürünlerinin satışına hazır olduğunu bildirdi. Petrol ürünleriyle dolu tren geldi ve mallar artık piyasada mevcut," diye belirtti.
Paşinyan, bu tür olaylara karşı tutumunu açık bir şekilde belirtmenin doğru olduğuna inandığını vurguladı ve bunu farklı platformlarda kasıtlı olarak yaptığını, böylece Ermenistan'ın tutumunun açık bir şekilde ifade edilmesini sağladığını belirtti.
Ayrıca, gelecekte Ermenistan'ın da Azerbaycan'a mal ihraç edebileceğini umduğunu belirtti.