"Artık ABD, dünyada güvenliğin garantörü değil"
Oxu.Az'ın haberine göre, bu sözleri Amerikalı blog yazarı Mario Naufal'a verdiği röportajda, ABD'nin Türkiye Büyükelçisi ve aynı zamanda bu ülkenin Suriye Özel Temsilcisi olan Tom Barrack, Washington'un dış politikasındaki bazı değişikliklerden bahsederken söyledi.
Tom Barrack, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra ABD'nin dünya genelinde güvenliğin garantörü olmaya çalıştığını hatırlattı.
"Marshall Planımız vardı (İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra Avrupa'ya yardım programı - red.), GATT gibi anlaşmalarımız vardı (Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması - İkinci Dünya Savaşı"ndan sonra ekonomiyi yeniden canlandırmak amacıyla 1947'de imzalanmış uluslararası bir anlaşma - red.), Serbest deniz yollarına çıktık, dünya genelinde serbest ticareti sağladık. Ancak bugün tamamen farklı bir model var. Biz artık diyoruz ki, dünyada güvenliğin garantörü değiliz. Herkes kendini savunmayı bilmelidir," diye Tom Barrack vurguladı.