ABD Başkanı Donald Trump liderliğindeki yönetim, federal hükümetin kapanması (shutdown) nedeniyle izne gönderilen devlet memurlarının maaşlarının daha sonra ödenmemesi ihtimalini gündemine aldı.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konudaki bilgiyi Reuters belge taslağına dayanarak yayınladı.
Ajans kaynaklarına göre, Beyaz Saray'ın üzerinde çalıştığı plan, izne ayrılan çalışanların maaşlarının hükümet yeniden faaliyete geçtikten sonra otomatik olarak ödenmesini zorunlu kılmıyor. Bu durum, yaklaşık 700 bin devlet memurunun maaş alamama riskiyle karşı karşıya kalmasına yol açıyor.
Beyaz Saray hukukçularının 3 Ekim tarihli belge taslağında, 2019 yılında Trump'ın ilk başkanlık döneminde kabul edilen yasanın, bu çalışanlara otomatik maaş ödemesini garanti altına almadığı vurgulanıyor. Taslağa göre, herhangi bir maaş ödemesi için Kongre'nin onayı gerekiyor.
Daha önceki açıklamalarında Trump, hükümetin kapanması durumunda devlet kurumlarında ciddi personel azaltmalarına gidilebileceğini ve bazı kamu hizmetlerinin durdurulabileceğini ifade etmişti. Ayrıca, finansman yeniden sağlansa bile bazı çalışanlara maaş ödenmemesi ihtimalini de göz ardı etmemişti.