Türkiye ve Ermenistan arasında kurulan Ortak Çalışma Grubu'nun gerçekleştirdiği toplantıda, Kars-Gümrü demir yolu hattının en kısa sürede hizmete açılmasının taşıdığı stratejik önem ön plana çıkarıldı.
Dışişleri Bakanlığı, Türkiye-Ermenistan Ortak Çalışma Grubu'nun bir araya geldiğini kamuoyuyla paylaştı.
Bakanlık tarafından yapılan yazılı açıklamada şu bilgilere yer verildi:
"Türkiye-Ermenistan Normalleşme Süreci çerçevesinde sağlanan uzlaşı doğrultusunda, Kars-Gümrü demir yolu hattının yeniden işler hale getirilmesi ve ulaşıma açılması amacıyla tesis edilen Türkiye-Ermenistan Ortak Çalışma Grubu'nun toplantısı 28 Nisan 2026 tarihinde Kars ilinde gerçekleştirilmiştir.
Her iki taraf, bölgesel ulaşım ağlarının güçlendirilmesi bağlamında Kars-Gümrü demir yolu hattının en kısa zamanda hizmete sokulmasının önemine dikkat çekmişlerdir."

AA