"Azerbaycan-Türkiye ilişkileri şu anda en yüksek seviyededir."
Oxu.Az'ın haberine göre, bunu Türkiye'nin Zafer Bayramı'na adanan törende Azerbaycan Savunma Bakanı Birinci Yardımcısı, Genelkurmay Başkanı, Korgeneral Kerim Veliyev dedi.

O, ilişkilerin bu seviyeye ulaşmasında Azerbaycan Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı, Silahlı Kuvvetlerin Muzaffer Ali Başkomutanı İlham Aliyev ve Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın müstesna rolü olduğunu belirtti:
"Ülkelerimiz arasındaki mevcut tarihi, dini, ekonomik, kültürel ve diğer ilişkiler, askeri alandaki işbirliğimizin gelişmesi için yeni fırsatlar yaratıyor."
Korgeneral, Azerbaycan-Türkiye ilişkilerinin Şuşa Beyannamesi'ne müttefiklik prensiplerine dayandığını vurguladı. Bu Beyanname'den kaynaklanan gerekliliklere uygun olarak ordumuzun gücü artırılıyor, savunma alanında sürekli ve gerekli önlemler alınıyor.
Kerim Veliyev, "Temmuz ayında İstanbul'da iki ülkenin savunma bakanları tarafından imzalanan 'Karşılıklı Askeri Güvenliğin Güçlendirilmesine Dair Mutabakat Muhtırası' askeri iş birliğimizi niteliksel olarak yeni bir aşamaya yükseltti. Ağustos başında ise Türk Silahlı Kuvvetleri yönetimine yeni atamalar oldu. Eminim ki, bu değişiklikler de askeri alandaki işbirliğimizin gelişmesine yeni bir ivme kazandıracak. Türkiye Silahlı Kuvvetleri'nin yeni Genelkurmay Başkanı, Orgeneral Selçuk Bayraktaroğlu'nun yakın günlerde ülkemize planlanan ziyareti, ordularımız arasındaki ilişkilerin daha da güçlenmesine hizmet edecek" diye sözlerine ekledi.
Merahim Nesib