Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ve başkanlığındaki heyet, Azerbaycan Cumhuriyeti İçişleri Bakanı General-Albay Vilayet Eyvazov'un daveti üzerine ülkemize resmi ziyarette bulundu.
Bu konuda İçişleri Bakanlığı açıklama yayımladı.
Bildirildiğine göre, 9 Nisan'da Bakan Mustafa Çiftçi ve beraberindeki kişiler Fahri Hıyaban'a giderek halkımızın ulusal lideri Haydar Aliyev'in aziz hatırasını saygıyla andılar. Ardından kardeş ülkenin temsilcileri Şehitler Hıyabanı'ndaki "Ebedi Meşale" kompleksini ve Türk Şehitliği'ni ziyaret ettiler.
Aynı gün Azerbaycan Cumhuriyeti İçişleri Bakanı General-Albay Vilayet Eyvazov, Türkiyeli mevkidaşı ve başkanlığındaki heyetle görüştü.
Konukları selamlayan V. Eyvazov, M. Çiftçi'yi içişleri bakanlığı görevine atanması dolayısıyla tebrik etti ve davetini kabul ederek resmi ziyarete geldiği için teşekkürlerini iletti.
İki ülkenin İçişleri Bakanlıkları arasındaki işbirliğinin yüksek düzeyde olduğunu memnuniyetle vurgulayan Eyvazov, başkanlığındaki İçişleri Bakanlığı'nın kardeş ülkenin hukuk koruma organlarıyla ilişkilerin ve uluslararası işbirliğinin yoğun gelişimine her zaman önem verdiğini belirtti. Bu ilişkilerin öncelikle karşılıklı hukuki yardım, deneyim alışverişi, dostluk ve kapsamlı işbirliğinin geliştirilmesine ilişkin devletlerarası anlaşmalar temelinde gerçekleştirildiği ifade edildi.
Bakan, Azerbaycan polisinin ve İçişleri Bakanlığı'nın İç Kuvvetlerinin ülkede kamu düzeninin korunmasında ve suçla mücadelede elde ettiği olumlu sonuçları da dikkat çekerek, faaliyetlerin geliştirilmesinde Türkiye İçişleri Bakanlığı'nın ve Jandarma Kuvvetlerinin özel rolünü ve hizmetlerini memnuniyetle vurguladı, Mustafa Çiftçi'nin şahsında Türkiye İçişleri Bakanlığı'nın ve Jandarma Kuvvetlerinin yönetimine teşekkür etti.
V. Eyvazov, Mustafa Çiftçi’nin Azerbaycan’a ilk resmi ziyaretinin ilişkilerimizin gelişmesine ve derinleşmesine olumlu katkı sağlayacağından emin olduğunu belirtti.
Samimi kabul, ayrıntılı bilgilendirme ve misafirperverlik için teşekkür eden Türkiye İçişleri Bakanı, ülkemize yaptığı ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, dost ve kardeş ülkelerimizin bölgede güvenlik ve istikrarın sağlanmasına ciddi engel oluşturan küresel sorunlara, özellikle de organize suçların tüm türlerine karşı her zaman ortak bir tutumla ve birlikte mücadele etmelerinden, Azerbaycan’ın hızlı gelişiminden, ülkede sağlanan istikrardan, Bakü’nün dünyanın en güzel başkentlerinden ve en güvenli şehirlerinden biri olmasından duyduğu memnuniyeti ifade etti.
İki ülkenin ilgili kurumları arasındaki verimli iş birliğini yüksek takdir ettiğini belirten Bakan, ilişkilerin geliştirilmesi için bundan sonra da çaba göstermeye devam edeceklerini ve bu tür iş birliği ile tecrübe paylaşımının halklarımızın ve ülkelerimizin çıkarlarına hizmet ettiğini vurguladı.
Dostane ve samimi bir ortamda gerçekleşen görüşmede tarafları ilgilendiren diğer bazı konular da ele alındı.
Görüşmeye Türkiye Cumhuriyeti’nin ülkemizdeki olağanüstü ve tam yetkili büyükelçisi Birol Akgün de katıldı.