İspanya La Liga'nın başkanı Javier Tebas Villarreal - Barcelona karşılaşmasının ABD'de gerçekleşeceğini resmen onayladı.
Oxu.Az'ın verdiği bilgiye göre, o bu konuda kendi sosyal medya hesabında açıklama yaptı.
Tebas'ın sözlerine göre, maç Hard Rock stadyumunda gerçekleşecek.
"Küçük bir resmi detay dışında, her şey hazır. 20 Aralık'ta Villarreal ve Barcelona arasındaki resmi La Liga maçı Miami'de gerçekleşecek."
Belirtelim ki, La Liga tarihinde ilk kez bir lig maçı başka bir ülkede oynanacak.
Ancak karar futbol camiasında ciddi memnuniyetsizlik yarattı. Belirtildiğine göre, ne kulüpler ne de futbolcular bu konuda önceden bilgilendirilmemiş. Hatta takımların kaptanları karardan son anda haberdar olmuşlar. Birçok futbolcu ve kulüp temsilcisi süreci "şeffaflıktan uzak" ve "fikir birliğinden yoksun" olarak nitelendirdi.
Barcelona'ya 5 milyon euro, Villarreal'a ise hiçbir şey
En çok merak edilen konulardan biri ise gelir dağılımıdır.
Villarreal'in CEO'su Fernando Roig Negeroles radyodaki konuşması sırasında takımının Miami'de oynamak için hiçbir ödeme almayacağını belirtti.
Ancak Barcelona'nın durumu farklıdır. Gazeteci Jordi Martin Cadena SER radyosuna açıklamasında rakamın henüz resmi olmadığını, ancak Barcelona'nın bu maçtan yaklaşık 5 milyon euro kazanacağının bilindiğini söyledi.
"Bu bizim redaksiyon tarafından doğrulanmış bir bilgidir," diye vurguladı.
Martin, bu meblağın kamuoyuna açıklanıp açıklanmayacağının da henüz bilinmediğini ekledi.
Belirtildiğine göre, ödemeyi maçın ticari haklarını yöneten Relevent Sports şirketi gerçekleştirecek, çünkü gelir, maçın ticari haklarından elde edilecek.