Nijerya Futbol Federasyonu 2026 yılında düzenlenecek futbol dünya şampiyonasının (DŞ-2026) eleme aşamasında Kongo Demokratik Cumhuriyeti (KDC) ile oynanan maçın sonucu hakkında FIFA'ya şikayet dilekçesiyle başvurdu.
Oxu.Az'ın ESPN'den aktardığı habere göre, Nijerya tarafı KDC milli takımının kadrosunda vatandaşlıkla ilgili kuralları ihlal ederek sahaya çıkan dokuz oyuncu olduğunu açıkladı.
Bilgilere göre, söz konusu futbolcular Avrupa'da doğdular ve o pasaportlarından vazgeçmediler. KDC kanunlarına göre, bu, çifte vatandaşlığın yasaklandığı ülkede vatandaşlığa sahip olmakla bağdaşmıyor.
FIFA'nın şikayetle ilgili nihai kararını Mart ayında düzenlenecek DŞ-2026 için bilet uğruna kıtalararası play-off karşılaşmalarına kadar vereceği bekleniyor.
Hatırlatalım ki, Nijerya milli takımı DŞ-2026'ya bilet uğruna Afrika bölgesinde düzenlenen play-off aşamasının final karşılaşmasında Kongo'ya yenildi (1:1, penaltılarla 3:4). Bundan sonra KDC milli takımı kıtalararası play-off aşamasına yükseldi, Nijerya ise prestijli turnuvaya bilet kazanma şansını kaybetti.