Ankara Büyükşehir Belediyesi, sosyal yardım alan vatandaşlar için yeni bir dönem başlatıyor. Belediye, ekonomik zorluklar yaşayan Ankaralılara nefes aldıracak ücretsiz ulaşım desteğini hayata geçiriyor.
Oxu.Az'ın Sözcü'den aktardığı habere göre, ilk etapta yaklaşık 375 bin vatandaşın faydalanacağı bu kapsamlı destek programı, belediyenin hizmet ağı genişledikçe daha fazla vatandaşı kapsayacak. Belediye filosuna katılacak yeni otobüslerle birlikte uygulamadan yararlanan kişi sayısı kademeli olarak artırılacak. Bu önemli imkandan 18-65 yaş arasındaki tüm sosyal yardım alan, kişiselleştirilmiş EGO kart sahibi vatandaşlar yararlanabilecek.
Başkent'in tüm ulaşım ağını kapsayacak şekilde tasarlanan ücretsiz ulaşım desteği, şehir içi hareketliliği önemli ölçüde kolaylaştıracak. Vatandaşlar bu haklarını sadece EGO Genel Müdürlüğü otobüslerinde değil, aynı zamanda ANKARAY, Ankara Metrosu ve Başkentray gibi raylı sistemlerde de kullanabilecek. Bu sayede Ankara'nın her köşesine erişim imkanına kavuşacaklar.
Uygulamanın temel hedefleri arasında ulaşımda sosyal eşitliğin güçlendirilmesi, özel araç kullanımının azaltılması ve şehir trafiğinin rahatlatılması bulunuyor. Dezavantajlı grupların sosyal hayata daha aktif katılımını sağlayacak bu önemli ulaşım desteğinin Ocak ayı içerisinde başlaması planlanıyor.