Bugün kamuoyuyla paylaşılan işsizlik verilerini değerlendiren Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, işsizlik oranının "33 aydır tek haneli rakamlarda seyretmeye devam ettiğini" ifade etti.
Işıkhan, "İşsizlik oranı, 2026 yılının Ocak döneminde geçen yılın aynı ayıyla kıyaslandığında 0,4 puanlık bir düşüşle yüzde 8,1 düzeyinde gerçekleşti." şeklinde konuştu.
Bakan Işıkhan açıklamasında şu ifadelere yer verdi;
"Orta Vadeli Programımız (OVP) ve çalışma hayatının iyileştirilmesine dönük politikalarımızın katkısıyla işsizlik oranı, 33 aydır tek haneli seviyelerde seyretmeye devam ediyor.
İşsizlik oranı, 2026 yılı Ocak ayında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 0,4 puan gerileyerek yüzde 8,1 seviyesine indi. İstihdam oranı yüzde 47,9 olarak kaydedildi. İşgücüne katılım oranı ise yüzde 52,1 düzeyinde gerçekleşti. Kadınlarda işsizlik oranı, geçen yılın aynı ayına göre 1 puanlık bir azalışla yüzde 11 seviyesine geriledi. Kayıtlı kadın istihdamının desteklenmesi ve teşvik edilmesi amacıyla çalışmalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz.
Genç nüfustaki işsizlik oranı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre 1 puan düşerek yüzde 14,3 seviyesine geriledi.
GÜÇ Projemiz öncülüğünde gençlerimizin iş hayatına katılımlarını artırmaya ve kariyer planlamalarına katkı sağlamaya yönelik yürüttüğümüz programları etkin biçimde hayata geçirmeye devam edeceğiz. İş arayan vatandaşlarımızın, işverenlerimizin ve yatırımcılarımızın her daim yanında olmaya devam ediyoruz."
AA