Türkiye genelinde sigara yasağının uygulama alanı genişletiliyor. Sağlık Bakanlığı, sigara kullanan ve sistemde kaydı bulunan vatandaşlara mesaj gönderecek.
Hazırlanan tasarı doğrultusunda iki farklı alanda daha sigara kullanımı yasaklanacak. Çok sayıda yarı açık ve açık alan bundan sonra kapalı alan statüsünde değerlendirilecek.
Uygulamaya konulması planlanan yeni düzenlemede öne çıkan konulardan biri, çocuk parkları ile sahillerin kırmızı hat uygulamasına dahil edilmesi olacak. Bu yeni düzenlemenin kamusal alanlarda pasif içiciliği azaltma ve çocukları tütün dumanından koruma amacı taşıdığı ifade ediliyor.
Dumansız hava sahası oluşturmak için çalışmalarına hız veren Bakanlık, 2050 yılında 'tütünsüz Türkiye' hedefine ulaşmayı amaçlıyor. Sigara ile mücadelede tempo artıran Bakanlık, sigara kullanan ve sistemde kayıtlı bulunan vatandaşlara SMS gönderecek. Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB) ortaklığıyla geleneksel sigara, elektronik sigara ve puff kullanımını içeren geniş kapsamlı bir araştırma gerçekleştirilecek.
Uzmanlar pasif içiciliğin yarattığı tehlikelere dikkat çekiyor. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Şebnem Aliyeva, "Açık alanda tüketilen sigaranın dumanı, çocukları pasif içici konumuna getirir." şeklinde konuştu.
Aliyeva, "Parkta, balkonda veya yürüyüş sırasında içilen sigaranın dumanı çevremizdeki çocukların doğrudan solunum yollarına ulaşır ve onlarda astım, bronşit, sık enfeksiyon geçirme, öksürük ile alerjik rahatsızlıkların ortaya çıkmasına yol açabilir." uyarısını yaptı.
Çocuk parklarındaki sigara yasağı, kırmızı hat uygulamasının devreye girmesiyle birlikte daha sıkı kurallara tabi olacak.
Cezai yaptırımlarla ilgili detayların önümüzdeki günlerde açıklığa kavuşması bekleniyor.
NTV