İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi, ABD Başkanı'nın özel temsilcisi Steve Witkoff ile doğrudan temasların yeniden başladığını bildirdi.
Bunu o, Al Jazeera'ya verdiği röportajda söyledi.
"Daha önce olduğu gibi Witkoff'tan doğrudan mesajlar alıyorum. Ancak bu, müzakere yürüttüğümüz anlamına gelmiyor. Bu, sadece doğrudan ya da bölgedeki dostlarımız aracılığıyla mesaj alışverişidir" diye Erakçi belirtti.
Bakanın sözlerine göre, İran henüz ABD'nin çatışmanın çözümüne ilişkin 15 maddelik planına resmi yanıt vermemiş ve karşılıklı şartlar öne sürmedi.
Erakçi ayrıca, İran'ın dost ülkelerin gemilerinin Hürmüz Boğazı'ndan güvenli geçişi için tüm önlemleri aldığını bildirdi. Bu imkânın ABD, İsrail ve onların ortaklarına uygulanmadığı belirtildi.
O ekledi ki, Tahran ülke topraklarına olası bir kara müdahalesine de hazırdır.
Oxu.Az